365 läst ·
2 svar
365 läst
2 svar
Varför lågt utgående vattentryck i Qlima PGWH1010 gasolvärmare?
Har en Qlima PGWH1010 gasolvärmare kopplad till Gardena pump 4700/2.
Väldigt bra vattentryck ifrån den in i gasolvärmaren men ut är det väldigt lågt vattentryck. Oavsett om gasolen är på eller av!
Spolar kag vatten omvänt, bakvägen alltså så är vattentrycket så som jag förväntar mig. Men när jag kopplar tillbaka korrekt så är det väldigt lågt vattentryck. Det är inte duschslangen har jag kontrollerat.
Väldigt bra vattentryck ifrån den in i gasolvärmaren men ut är det väldigt lågt vattentryck. Oavsett om gasolen är på eller av!
Spolar kag vatten omvänt, bakvägen alltså så är vattentrycket så som jag förväntar mig. Men när jag kopplar tillbaka korrekt så är det väldigt lågt vattentryck. Det är inte duschslangen har jag kontrollerat.
Jag förstår. Det märkliga är att flödet känns som det minskar successivt. Från maxtryck (vilket känns ok men hade gärna önskat mer) till att bli rent omöjligt att duscha i - strilar bara långsamt ur duschen till slut….A Avemo skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Varför löser lågtryckspressostat larmet ut
Värmepumpar -
Nylagt tak i alusink, varför är det randigt? Kan vi kräva kompensation
Juridik -
Varför lågt tryck på varmvattnet?
Vatten & Avlopp -
Varför min elektrisk golvvärme i badrummet lagt av efter 8 år. Vi har bytt termostat och golvgivare. Har testat alla elkablar alla fungerar.
Badrum -
Varför verkar jag ha lågt tryck i radiatorerna på bottenplan jämfört med övre plan?
Värme allmänt