Klipparen klipper mindre på området jag har satt till 80%

• Gränssnitt på app som visar klippzoner i trädgård, med 80% av avståndet på 30 m markerat i lila och 20% på 2,5 m i grönt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är en startpunkt för klippning, det betyder inte att den kör runt i området i 80% av tiden utan den kan efter påbörjad klippning hamna lite var som helst inom hela klippområdet.

E etompau skrev:
Det är en startpunkt för klippning, det betyder inte att den kör runt i området i 80% av tiden utan den kan efter påbörjad klippning hamna lite var som helst inom hela klippområdet.
Ska den inte följa guidekabeln ända fram och sen börja klippa ? Eller har jag gjort något fel med guidekabeln ?

Sätt det till 100% och kolla om den alltid följer guidekabeln hela vägen. KAn vara en böj på guidekabeln elelr liknande som får den att tappa guiden tidigare och börja klippa där.

/M

T tufflan skrev:
Ska den inte följa guidekabeln ända fram och sen börja klippa ? Eller har jag gjort något fel med guidekabeln ?
Jo det är tanken. Om du har gjort något installationsfel är omöjligt att svara på så här på distans.

* Har du kontrollerat att den följer guiden 30 m ut till startpunkten?
* Går den hem på korrekt sätt via guidekabeln?

E etompau skrev:
Jo det är tanken. Om du har gjort något installationsfel är omöjligt att svara på så här på distans.

* Har du kontrollerat att den följer guiden 30 m ut till startpunkten?
* Går den hem på korrekt sätt via guidekabeln?
Ska prova med att flytta lite på guidekabeln där det är som smalast. Den kanske ligger för nära begränsningskabeln till höger. Klipparen går ju på vänster sida om guidekabeln sett mot laddaren

T tufflan skrev:
Ska prova med att flytta lite på guidekabeln där det är som smalast. Den kanske ligger för nära begränsningskabeln till höger. Klipparen går ju på vänster sida om guidekabeln sett mot laddaren
Du bör ha minst 30-40 cm avstånd mellan beg.kabel och vänster om guiden (sett in mot laddare).
Tänk på att klipparen varierar sitt avstånd till guiden vid körning och ligger då beg.kabeln för nära så avbryter den körningen och påbörjar klippning på denna plats. Så felet kan då uppstå sporadisk avhängigt vilket avstånd klipparen har valt just då.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.