939 539 läst ·
17 905 svar
940k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
Oj, personangrepp direkt.J Jocke Best skrev:Ursäkta mina översittarfasoner men varför har majoriteten av de som fortfarande ifrågasätter ett vaccin inte klarat av att gå ut grundskolan i svenska? Kanske är det därför ni har svårt att ta till er information? Det är ju ett mycket svårt samhällsproblem vi står inför när de som är emot på något sätt inte ens fixar att skriva en fullständig mening som går att förstå.
Ja, det är många vaccinerade som smittas. Ja, det blir så när många är vaccinerade. Ja, det är konstigt. Ja, grillchips är gott.
Visserligen editerade du bort vissa delar.
Shit happens.RoTe skrev:
Nej, en sampelstorlek på två bevisar ingenting.
Det går inte att generalisera på det sättet utgående från så lite data.
Jag tror (eller är snarare övertyga om) att en hel del av sjukvårdspersonalen vill undvika at bli smittade av pliktkänsla också. Om de blir sjuka blir belastningen större på deras kollegor.KristinaRT skrev:
De flesta som jobbar inom vården (iaf på sjukhus, hemtjänst är kanske annorlunda) vill helst undvika smitta, de har inte ”panik” men man vill helst undvika att bli sjuk. Kanske inte av dödsångest utan för att de vill undvika att bli sjuka, undvika att smitta kollegor/patienter/anhöriga. Och för att man inte vill riskera någon av de följdsjukdomar man kan drabbas av…..
Det är riktigt, men de som inte är inlagda för covid behöver sannolikt inte någon vård för den. Så de belastar inte vården speciellt mycket pga covid. Den största belastningen är naturligtvis det de får vård för.P pmd skrev:
Redigerat:
Ja, det låter bra. Folk som är ovaccinerade utan relevant medicinsk anledning är mindre värda för mig. Jag behandlar dem annorlunda än folk som är vaccinerade. De senare har tagit ett samhällsansvar och är solidariska med folk som jobbar i sjukvården och är därför bättre människor i mina ögon.Bananskalare skrev:
Däremot ska förstås sjukvården behandla alla lika. (Fast, njae, kanske inte exakt samma behandling. Behandlingen bör nog anpassas till åkomman).
Hur avgör man om man tillhör en riskgrupp?Travisffs skrev:
Vilka riskgrupper finns det, f.ö.?
Jo, det gör det. Det finns hur många referenser som helst till det i den här tråden.
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
De som klarat grundskolan undrar nog varför många smittas när många är vaccinerade.J Jocke Best skrev:Ursäkta mina översittarfasoner men varför har majoriteten av de som fortfarande ifrågasätter ett vaccin inte klarat av att gå ut grundskolan i svenska? Kanske är det därför ni har svårt att ta till er information? Det är ju ett mycket svårt samhällsproblem vi står inför när de som är emot på något sätt inte ens fixar att skriva en fullständig mening som går att förstå.
Ja, det är många vaccinerade som smittas. Ja, det blir så när många är vaccinerade. Ja, det är konstigt. Ja, grillchips är gott.
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
Byggveteran
· 2 746 inlägg