Varför har ni inte vaccinerat er?

• Antal röster
    807
J Jocke Best skrev:
Ursäkta mina översittarfasoner men varför har majoriteten av de som fortfarande ifrågasätter ett vaccin inte klarat av att gå ut grundskolan i svenska? Kanske är det därför ni har svårt att ta till er information? Det är ju ett mycket svårt samhällsproblem vi står inför när de som är emot på något sätt inte ens fixar att skriva en fullständig mening som går att förstå.
Ja, det är många vaccinerade som smittas. Ja, det blir så när många är vaccinerade. Ja, det är konstigt. Ja, grillchips är gott.
Oj, personangrepp direkt.
Visserligen editerade du bort vissa delar.

P
RoTe RoTe skrev:
Hur förklarar du att jag känner ett par inom sjukvården som inte är vaccinerade och som inte har någon panik överhuvudtaget?
Shit happens.
Detta bevisar för mig att det är något som inte stämmer.
Nej, en sampelstorlek på två bevisar ingenting.
Dom som har panik har ett maniskt beteende att försöka påverka andra. De som inte är rädda lever bara som vanligt. Märkligt...
Det går inte att generalisera på det sättet utgående från så lite data.

• Gilla
vanpire och 3 till
  • Laddar…
P
R RoAd skrev:
Spelar det någon roll så länge forskningen sker med vetenskaplig metod och resultaten granskas enligt peer review?
Oftast inte, men det kan nog uppstå misstanke om otillbörlig påverkan i en del specialfall.

• Gilla
RoAd
  • Laddar…
P
Satsuki KristinaRT skrev:
De flesta som jobbar inom vården (iaf på sjukhus, hemtjänst är kanske annorlunda) vill helst undvika smitta, de har inte ”panik” men man vill helst undvika att bli sjuk. Kanske inte av dödsångest utan för att de vill undvika att bli sjuka, undvika att smitta kollegor/patienter/anhöriga. Och för att man inte vill riskera någon av de följdsjukdomar man kan drabbas av…..
Jag tror (eller är snarare övertyga om) att en hel del av sjukvårdspersonalen vill undvika at bli smittade av pliktkänsla också. Om de blir sjuka blir belastningen större på deras kollegor.

• Gilla
vanpire och 1 till
  • Laddar…
P
Nissens Nissens skrev:
Har du räknat bort hälften av de som ligger på sjukhus med covid då? Hälften av dem hade ju legat där även utan covid…
De som bär på covidsmitta måste hanteras på annat sätt än de som inte bär på den.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Nissens
P pmd skrev:
De som bär på covidsmitta måste hanteras på annat sätt än de som inte bär på den.
Det är riktigt, men de som inte är inlagda för covid behöver sannolikt inte någon vård för den. Så de belastar inte vården speciellt mycket pga covid. Den största belastningen är naturligtvis det de får vård för.

Redigerat:
P
Bananskalare Bananskalare skrev:
Nej nej nej så du säger. Inte kan man behandla alla lika? Vi som har vaccinerat oss är lite bättre än alla andra. Egentligen ganska mycket bättre.... Sen sorterar vi ut de som inte tagit tredje sprutan. De är lite mindre värda.
Ja, det låter bra. Folk som är ovaccinerade utan relevant medicinsk anledning är mindre värda för mig. Jag behandlar dem annorlunda än folk som är vaccinerade. De senare har tagit ett samhällsansvar och är solidariska med folk som jobbar i sjukvården och är därför bättre människor i mina ögon.

Däremot ska förstås sjukvården behandla alla lika. (Fast, njae, kanske inte exakt samma behandling. Behandlingen bör nog anpassas till åkomman).

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
P
Nissens Nissens skrev:
Det är riktigt, men de som inte är inlagda för covid behöver sannolikt inte någon vård för den. Så de belastar inte vården speciellt mycket pga covid. Den största belastningen är naturligtvis det de får vård för.
De medför en rätt stor hanteringsmässig belastning också.

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
P
0X5A Travisffs skrev:
Tillhör man inte riskgrupp så ser jag inte riktigt anledningen.
Hur avgör man om man tillhör en riskgrupp?
Vilka riskgrupper finns det, f.ö.?
Som sagt det skulle skydda mot allvarligt sjukdom och död, tyvärr ser det inte ut så.
Jo, det gör det. Det finns hur många referenser som helst till det i den här tråden.

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
0X5A Travisffs skrev:
Oj, personangrepp direkt.
Visserligen editerade du bort vissa delar.
När argumenten tryter och rädslan ökar...

J Jocke Best skrev:
Ursäkta mina översittarfasoner men varför har majoriteten av de som fortfarande ifrågasätter ett vaccin inte klarat av att gå ut grundskolan i svenska? Kanske är det därför ni har svårt att ta till er information? Det är ju ett mycket svårt samhällsproblem vi står inför när de som är emot på något sätt inte ens fixar att skriva en fullständig mening som går att förstå.
Ja, det är många vaccinerade som smittas. Ja, det blir så när många är vaccinerade. Ja, det är konstigt. Ja, grillchips är gott.
De som klarat grundskolan undrar nog varför många smittas när många är vaccinerade.

• Gilla
Blodsoppen
  • Laddar…
M mickef skrev:
De som klarat grundskolan undrar nog varför många smittas när många är vaccinerade.
Medan de som klarat gymnasiet inser att vaccinet skyddar rätt bra mot död och allvarlig sjukdom, men inte hindrar smitta.

• Gilla
vanpire och 3 till
  • Laddar…
M mickef skrev:
De som dessutom är läskunniga inser att man kan smittas och bli smittad trots att man är vaccinerad

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
B b8q skrev:
Medan de som klarat gymnasiet inser att vaccinet skyddar rätt bra mot död och allvarlig sjukdom, men inte hindrar smitta.
Och de som inte klarade av gymnasiet lever kvar i villfarelsen att vaccin skyddar mot sjukdom och hindrar smittspridning.

M mickef skrev:
Och de som inte klarade av gymnasiet lever kvar i villfarelsen att vaccin skyddar mot sjukdom och hindrar smittspridning.
Med all data som finns över vaccinerade och icke vaccinerade så skulle svar som detta publiceras i humortråden istället;);)

• Gilla
vanpire och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.