939 622 läst ·
17 905 svar
940k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 247 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 247 inlägg
Om några månader så bör väl smittspridningen vara avsevärt lägre än nu och därmed risken att bli smittad avsevärt lägre och om man blir sjuk om några månader och då har oturen att bli allvarligt sjuk så får man bättre vård på sjukhuset än nu.harry73 skrev:
Det har väl gått alldeles för kort tid för att få fram det. Nu gällde det ju 3 månader efter vaccinering (första månaden är det 70 %).
https://assets.publishing.service.g...2353/Vaccine_surveillance_report_-_week_5.pdf
Det har skrivits om folk som först fått BA.1 och sen BA.2 men mer än så vet jag inte.
Utan patent skulle vi ha färre användbara läkemedel.T Tommynorskens skrev:
En så enkel grej som att vaccinera sig kan man gärna göra för att slippa bli sjuk. Speciellt när det gäller en ny sjukdom som den medicinska vetenskapen inte har så mycket kunskap om.S SnickareHobb skrev:
Det är mycket svårare att vaccinera sig mot olyckor …
Vad baserar du det påståendet på?RoTe skrev:
Den stora faran är dock överbelastning av sjukvården. Hur tror du att sjukvårdens belastning hade sett ut om ingen hade vaccinerat sig?
Jag läste varken rapporten eller sammanfattningen, ändå har jag en känsla att uppmaningen att vaccinera sig, hamnar i sammanfattningen utan särskilt stöd i resten av rapporten.P pmd skrev:
Så är det ju med all kommunikation från proffssidan. Man undersöker något och kommer till slutsatsen att vaccinet fungerar sämre än förväntat eller genomgången sjukdom skyddar bättre än vaccin, eller risk på biverkningar är större än förväntat. Men lik förbannat klämmer man alltid till en uppmaning att alla ska vaccinera sig, utan att det har riktigt stöd i undersökningen/rapporten
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 247 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 247 inlägg
Är det någon forskare som någonsin har kommit fram till att det är större risk för sjukhusinläggning efter vaccinering än pga. covid?harry73 skrev:
Jag läste varken rapporten eller sammanfattningen, ändå har jag en känsla att uppmaningen att vaccinera sig, hamnar i sammanfattningen utan särskilt stöd i resten av rapporten.
Så är det ju med all kommunikation från proffssidan. Man undersöker något och kommer till slutsatsen att vaccinet fungerar sämre än förväntat eller genomgången sjukdom skyddar bättre än vaccin, eller risk på biverkningar är större än förväntat. Men lik förbannat klämmer man alltid till en uppmaning att alla ska vaccinera sig, utan att det har riktigt stöd i undersökningen/rapporten
Motsv. för att avlida?
Motsv. för symtom i minst 3 månader (postcovid)?
Det är väl närmast självklart att en seriös forskare rekommenderar det? Att bli sjuk för att inte bli sjuk har risker som man kan undvika om man vaccinerar sigharry73 skrev:
Jag läste varken rapporten eller sammanfattningen, ändå har jag en känsla att uppmaningen att vaccinera sig, hamnar i sammanfattningen utan särskilt stöd i resten av rapporten.
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
De som formulerade The Great Barrington DeclarationP pmd skrev:
och var emot lockdowns ansågs av vissa inte tycka rätt. Bannade av linkedin, problem med twitter m.m.
Hyfsat seriösa tror jag:
Martin Kulldorff, professor of medicine at Harvard University, a biostatistician, and epidemiologist with expertise in detecting and monitoring infectious disease outbreaks and vaccine safety evaluations.
Dr. Sunetra Gupta, professor at Oxford University, an epidemiologist with expertise in immunology, vaccine development, and mathematical modeling of infectious diseases.
Dr. Jay Bhattacharya, professor at Stanford University Medical School, a physician, epidemiologist, health economist, and public health policy expert focusing on infectious diseases and vulnerable populations.
Johan Giesecke, tidigare statsepidemiolog och rådgivare till WHO och barnläkaren Jonas Ludvigsson har båda fått drev emot sig för sina tyckanden.
Redigerat av moderator:
De som hade haft Covid skulle kunnat ta till sig att de hade bra skydd även om de ännu inte hade kunnat vaccinerat sig.J Jocke Best skrev:
Det skulle i alla fall jag tycka var mycket värdefull information.
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
Men de är oseriösa och bara hittar på...tusenett skrev:De som formulerade The Great Barrington Declaration
och var emot lockdowns ansågs av vissa inte tycka rätt. Bannade av linkedin, problem med twitter m.m.
Hyfsat seriösa tror jag:
Martin Kulldorff, professor of medicine at Harvard University, a biostatistician, and epidemiologist with expertise in detecting and monitoring infectious disease outbreaks and vaccine safety evaluations.
Dr. Sunetra Gupta, professor at Oxford University, an epidemiologist with expertise in immunology, vaccine development, and mathematical modeling of infectious diseases.
Dr. Jay Bhattacharya, professor at Stanford University Medical School, a physician, epidemiologist, health economist, and public health policy expert focusing on infectious diseases and vulnerable populations.
Johan Giesecke, tidigare statsepidemiolog och rådgivare till WHO och barnläkaren Jonas Ludvigsson har båda fått drev emot sig för sina tyckanden.
Men jag behöver inte bevisa det för de tycker inte som vi..... Alltså har de automatiskt fel...
Eller?
Jag tycker att en seriös forskare skriver i rapporten vad resultaten av just den forskningen är.P pmd skrev:
Seriös forskning om effekten av vaccinet ska ta hänsyn till för och nackdelar för olika risk och åldersgrupper och om forskningen omfattade en sådan utförlig fördjupning i vaccinet effekter, är det såklart bra om man skriver det i sammanfattningen.
Finns den inte med, blir uppmaningen att vaccinera sig bara fel för de som faktiskt inte ska vaccinera sig av olika anledningar.