939 539 läst ·
17 905 svar
940k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 218 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 218 inlägg
Det där tycker jag var väldigt överdriven beskrivning. Det är verkligen inte fråga om att misshandla svalget eller dissekerar hjärnan. Jag PCR-testade mig två gånger förra året så jag vet.M Matte.mhk skrev:Orkar inte diskutera det här mer. Det leder ingen ingenstans. Om du på riktigt tror folk misshandlar svalget och dissekerar hjärnan frivilligt som vaccinerade, vid lite snuva? Då har du höga förhoppningar om människan. Fred på jorden näst?
Det ger bra skydd. Det räddar liv. Jag är inte emot vaccinet..
Problemet låg i att folk tror du inte kan bli smittad som vaccinerad. Det är fel.
Vad bra att vi är överens om att det är bra att vaccinera sig och om att man kan bli smittad fast man är vaccinerad.
Läs på om world economic forum, the big reset, Bill Gates, Fauci. Läs på om övningen de hade om en potentiell pandemi som skulle bryta ut i Wuhan 2 månader före Corona bröt ut. Läs på hur de ordet pandemi omdefinerades 2008 till att bli betydligt mildare men ändå åsidosätta många av de vanliga lagarna, krav på tider för test på vaccin osv. Läs på om hur PCR-testen fungerar. Förstå att världen inte drivs av välvilliliga antroposofer. Läs på om vaccin, deras ingredienser och VEARS-fall.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 218 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 218 inlägg
Hur vore det om du skriver vad du menar i stället?OlssonTobias skrev:
Jag har inte gjort mig lustig.
Jag är ointresserad av frågan om hustillverkare kommer att sänka priset och har därför ingen åsikt om det.
Jag gav ju exempel på t.ex. ägg. Jag tror de flesta förstår vad jag menar då. Du kanske inte har den förmågan.BirgitS skrev:
Så källan är han själv m.a.o. Hör du hur dum du låter när du skriver en sådan sak?OlssonTobias skrev:
Jag kollade som snabbt på kanalen och det är en fullständig foliehatt du länkade till. Han refererar bl.a. till David icke. Sånt här borde du hålla på med på flashback. De har ett eget forum för dylikt. https://www.flashback.org/f40
David icke nämns i ett imponerande antal av trådarna där. Hans huvudsakliga konspirationsteori är att det är ödlor från rymden som styr världen, men han har även ett finger med i konspirationen att Covid och 5G har ett samband.
Så snygga vatten du är och fiskar fram din "sanning" ur mr "läser inte något som inte är granskat och publicerat"
Ärligt talat, har det inte gått väl långt om man skulle behöva ett läkarintyg för att INTE behöva ta ett vaccin, låter det inte helt galet?P pmd skrev:
R RoAd skrev:Så källan är han själv m.a.o. Hör du hur dum du låter när du skriver en sådan sak?
Jag kollade som snabbt på kanalen och det är en fullständig foliehatt du länkade till. Han refererar bl.a. till David icke. Sånt här borde du hålla på med på flashback. De har ett eget forum för dylikt. [länk]
David icke nämns i ett imponerande antal av trådarna där. Hans huvudsakliga konspirationsteori är att det är ödlor från rymden som styr världen, men han har även ett finger med i konspirationen att Covid och 5G har ett samband.
Så snygga vatten du är och fiskar fram din "sanning" ur mr "läser inte något som inte är granskat och publicerat"
Här har du en källa.R RoAd skrev:Så källan är han själv m.a.o. Hör du hur dum du låter när du skriver en sådan sak?
Jag kollade som snabbt på kanalen och det är en fullständig foliehatt du länkade till. Han refererar bl.a. till David icke. Sånt här borde du hålla på med på flashback. De har ett eget forum för dylikt. [länk]
Den visar antal in/ut-skrivna på IVA 2014-2020
2020 vart där 43 000 medans det är ca 45 000 alla andra år.
Hur kan man kalla det överbeläggning?
SIR kanske också är hittepå?
http://portal.icuregswe.org/utdata/...a?filter=9060d908-1d01-99e9-f860-e34dcab9b95f
Men alltså.. har vi kommit till den nivån nu när folk faktiskt ifrågasätter inläggningarna på IVA och hur otroligt tufft det varit där senaste året? Alla tusentals som legat inlagda där med syrgas eller i respirator har alltså fejkat och varit en del i den här påstådda stora globala konspirationen? All personal som har slitit och gått runt i skyddsutrustning under extrema pass och jobbat häcken av sig har varit skådisar?
Källan är alltså ett taffligt producerat youtubeklipp av någon tangentbordskrigare som nyss lärt sig redigera filmer som sitter hemma i sin källare. Och folk köper det. Gah..
Källan är alltså ett taffligt producerat youtubeklipp av någon tangentbordskrigare som nyss lärt sig redigera filmer som sitter hemma i sin källare. Och folk köper det. Gah..
Så är det redan med gula febern. Vaccinationskrav för att få komma in i flertalet afrikanska länder, alternativt intyg på att man ej kan vaccineras av medicinska skäl (brukar skrivas framförallt till äldre).Handyman 1 skrev:
Källan är det svenska intensivvårdsregistretberisen skrev:
Men alltså.. har vi kommit till den nivån nu när folk faktiskt ifrågasätter inläggningarna på IVA och hur otroligt tufft det varit där senaste året? Alla tusentals som legat inlagda där med syrgas eller i respirator har alltså fejkat och varit en del i den här påstådda stora globala konspirationen? All personal som har slitit och gått runt i skyddsutrustning under extrema pass och jobbat häcken av sig har varit skådisar?
Du får titta på vårddygn istället, covidpatienter tenderar att ha långa vårdtider på iva.OlssonTobias skrev:
Du glömde skriva med delen att övrig vård i princip ställts in under den tiden och att det är därför?OlssonTobias skrev:
https://www.icuregswe.org/data--resultat/covid-19-i-svensk-intensivvard/belaggning/
"Det totala antalet vårdtillfällen var något lägre 2020 jämfört med 2019, 44 000 respektive 45 500. Bland annat så ställdes planerade åtgärder in och under den första vågen sågs en kraftig minskning av övrig intensivvård. Den totala vårdtiden ökade dock från 121 310 dygn år 2019 till 155 671 dygn år 2020. Medianvårdtiden per vårdtillfälle för COVID-19 patienterna 2020 var 6,1 dygn jämfört med en medianvårdtid för alla IVA-patienter år 2019 på 1,1 dygn. I och med de långa vårdtiderna så ökade beläggningen kraftigt vilket visas i grafen."
Hur LÄNGE har varje person varit inskrivna på IVA?OlssonTobias skrev:
Hur många vårddygn har det varit?