939 585 läst ·
17 905 svar
940k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 923 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 923 inlägg
Jag hittade inte det där, men det finns kanske någonstans.MaxHugo skrev:
Något annat som står är: "
Protect yourself and those around you:
- Get vaccinated as soon as it’s your turn and follow local guidance on vaccination.
- Etc
Länk: https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019/advice-for-public
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 243 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 243 inlägg
Den här sidan kommer upp: https://www.who.int/news-room/featu...ffects-of-virus-variants-on-covid-19-vaccinesMaxHugo skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Notera stycket under videon som är fortsättningen på svaret om att begränsa nya varianter.
I Ryssland dör nu 3750 personer per dag i covid-19. Orsaken är att så få vaccinerat sig, bara runt 35%.
""Han har med hjälp av Rosstats siffror räknat ut överdödligheten sedan pandemins start. Den uträkningen visar att det snarare rör sig om 800 000 extra döda hittills under pandemin, de flesta i covid-19. Uppgifterna framför han i en intervju med den ryska tidningen Readovka.
Den sammanställning som statistikern gjort visar att 100 000 fler ryssar dött bara under oktober än ett vanligt år, och att antalet dödsfall för november väntas att landa på mellan 120 000 och 140 000. Det skulle innebära att 3 750 personer just nu dör varje dag, inte 1 100 som de officiella siffrorna visar, enligt Aleksej Raksja.
Påståendena som motsäger den officiella bilden har inte kommenterats från statligt håll. Men tidigare har Rysslands vice premiärminister Tatjana Golikova försvarat skillnaderna mellan Rosstat och operativa stabens siffror med att båda är korrekta. Enligt henne ska det röra sig om dels preliminära siffror och i Rosstats fall mer noggrant kontrollerad data."" SvD
""Han har med hjälp av Rosstats siffror räknat ut överdödligheten sedan pandemins start. Den uträkningen visar att det snarare rör sig om 800 000 extra döda hittills under pandemin, de flesta i covid-19. Uppgifterna framför han i en intervju med den ryska tidningen Readovka.
Den sammanställning som statistikern gjort visar att 100 000 fler ryssar dött bara under oktober än ett vanligt år, och att antalet dödsfall för november väntas att landa på mellan 120 000 och 140 000. Det skulle innebära att 3 750 personer just nu dör varje dag, inte 1 100 som de officiella siffrorna visar, enligt Aleksej Raksja.
Påståendena som motsäger den officiella bilden har inte kommenterats från statligt håll. Men tidigare har Rysslands vice premiärminister Tatjana Golikova försvarat skillnaderna mellan Rosstat och operativa stabens siffror med att båda är korrekta. Enligt henne ska det röra sig om dels preliminära siffror och i Rosstats fall mer noggrant kontrollerad data."" SvD
Redigerat:
Jag har inte vaccinerat mig för att jag ville vänta och se precis som jag röstade på i TS. Jag har nu väntat och sett att vaccinationen inte verkar göra varken till eller från i länder där alla har vaccinerat sig har vi ungefär samma smittspridning som i länder där de inte vaccinerat sig.
Allt för mycket av det som skrivs i princip överallt är överdrivet åt ena eller andra hållet och den dagen folk på riktigt dör på gatan eller på stan skulle jag överväga att testa ett nytt experimentellt läkemedel för att undvika det. Men som det ser ut nu har jag inte träffat någon som blivit speciellt dålig eller dött av covid-19 och då känner jag en hel del människor som verkligen borde ha trillat av pinn om sjukdomen var ens hälften så dödlig som ryktet säger.
Jag tror att man om två år kommer att ha insett att det var ett stort misstag att vaccinera hela befolkningen och tror man över huvudtaget fortfarande på mRNA-vaccin kommer bosterdoser endast att erbjudas till riskgrupperna precis som det borde varit hela tiden.
Jag håller avstånd, handlar mat när det är lite folk i butikerna, har faktiskt börjat beställa hem byggmaterial och egentligen det mesta annat förutom mat. Fram tills nu har jag kunnat göra mycket arbete hemifrån.
Tycker att folk borde sluta resa, speciellt eftersom det är då man drar hem smittan till Sverige, folk tror att de är säkra för att de är vaccinerade... så fortsätter smittan att spridas.
Allt för mycket av det som skrivs i princip överallt är överdrivet åt ena eller andra hållet och den dagen folk på riktigt dör på gatan eller på stan skulle jag överväga att testa ett nytt experimentellt läkemedel för att undvika det. Men som det ser ut nu har jag inte träffat någon som blivit speciellt dålig eller dött av covid-19 och då känner jag en hel del människor som verkligen borde ha trillat av pinn om sjukdomen var ens hälften så dödlig som ryktet säger.
Jag tror att man om två år kommer att ha insett att det var ett stort misstag att vaccinera hela befolkningen och tror man över huvudtaget fortfarande på mRNA-vaccin kommer bosterdoser endast att erbjudas till riskgrupperna precis som det borde varit hela tiden.
Jag håller avstånd, handlar mat när det är lite folk i butikerna, har faktiskt börjat beställa hem byggmaterial och egentligen det mesta annat förutom mat. Fram tills nu har jag kunnat göra mycket arbete hemifrån.
Tycker att folk borde sluta resa, speciellt eftersom det är då man drar hem smittan till Sverige, folk tror att de är säkra för att de är vaccinerade... så fortsätter smittan att spridas.
Var har du hittat siffror som stöder den tesen?K Kallebo skrev:
Som t.ex. ivermektin?
Jag tycker att det är bättre att använda ett vältestat läkemedel som de vaccin som erbjuds.
Det är ganska bra, men helst borde du även beställa hem mat. Det gör jag fastän jag är fullt vaccinerad. Jag bor på landet så jag kan bara få matleveranser en gång i veckan, men det fungerar bra med lite framföhållning.
Jag håller delvis med. Ovaccinerade bör inte resa alls, och vaccinerade bör helst inte nöjesresa.
Vaccinerade sprider betydligt mindre smitta än ovaccinerade.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8481107/P pmd skrev:
https://www.irishtimes.com/news/hea...highest-rate-of-covid-19-infections-1.4707344
Nej, jag menar "vaccinet" som egentligen är en form av genterapi/profylax. Ivermektin kan jag inte bedöma eftersom det är ett slagträ i debatten med ungefär lika mycket mot (kanske tom ganska mycket mer mot) som för. Inget läkemedel jag skulle testa...P pmd skrev:
Jag tycker egentligen att staten skulle kunnat betala hemkörning, om nu covid vore så farligt som det framställs, som det är idag är det för bökigt och för dyrt.P pmd skrev:
Har du siffror på det? Ingen bör resa så skjuter vi upp kommande klimatkris också.P pmd skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 243 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 243 inlägg
Varför tror du då att så få dog under tredje vågen i våras jämfört med första och andra vågen om det inte var för att de allra äldsta var vaccinerade?K Kallebo skrev:
Covidvaccinerna lämnade experimentstadiet i det ögonblick som de blev godkända.K Kallebo skrev:
De är inte alls lika genterapi t.ex. så innehåller de inte DNA.
Alla sorts vacciner är profylax, de ska minska risken att i framtiden bli allvarligt sjuk och dö.
Det kostar mig inte ett öre att få maten hemkörd så länge som jag beställer för minst 1200 kr. Det är också mindre bökigt att beställa hem än att själv storhandla varannan vecka.K Kallebo skrev:
I nyhetstråden har det flera gånger, nu senast denna vecka, hänvisats till en studie som visar att vaccinerade i betydligt mindre grad smittar om de blir sjuka än ovaccinerade. Det är minst 3 anledningar till det:K Kallebo skrev:
- Vaccinerade i mindre utsträckning blir smittade när de utsätts för virus än ovaccinerade.
- Deras antikroppar binder till viruspartiklarna i luftvägarna och gör att de har väldigt svårt att infektera den person som råkar andas in dem.
- Vaccinerade har viruspartiklar i luftvägarna under färre dagar än ovaccinerade.
Håller inte ned om något av detta, men kommentar bara resandet. Om nu alla länder har samma smittspridning vad spelar då just resandet för roll?K Kallebo skrev:Jag har inte vaccinerat mig för att jag ville vänta och se precis som jag röstade på i TS. Jag har nu väntat och sett att vaccinationen inte verkar göra varken till eller från i länder där alla har vaccinerat sig har vi ungefär samma smittspridning som i länder där de inte vaccinerat sig.
Många blev immuna i de första vågorna. De som inte dog då var helt enkelt inte svaga nog för att dö sen heller.BirgitS skrev:
Men visst jag säger inte emot att vaccinet verkar ha hjälpt några få i riskgrupperna. Det hemska är att de genom grupptryck vill tvinga på alla detta vaccin