939 539 läst ·
17 905 svar
940k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
Israelerna har tydligen inte läst dina inlägg.BirgitS skrev:
Staffans
Du får gärna länka då jag inte hittar någon sådan källa. Det är ju dessutom du som kommer med ett påstående som går emot vad som är tidigare känt, då borde du bistå med källa.M Matte.mhk skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 234 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 234 inlägg
När jag googlar på risken att smittas efter vaccinering får jag fram att risken är lägre än om man inte är vaccinerad. Dessutom är risken att smitta någon annan lägre om man nu skulle bli smittad. Bara fördelar med att vara vaccinerad alltså.M Matte.mhk skrev:
Israel ser att det är de äldsta som dels har dåligt immunsystem och dels vaccinerades för länge sen som blir smittade igen. Inte att det är medelålders eller unga vuxna som vaccinerades för några få månader sen som blir smittade. I alla fall det jag har läst.M Matte.mhk skrev:
Dessutom beror det ju på att vaccinerna är framtagna för de varianter som fanns under början av förra året och sen dess har viruset ändrat sig. När det kommer uppdaterade vaccin som är framtagna just för deltavarianten så ökar skyddet och risken att smittas efter vaccinering minskar. Det är ju därför det kommer nya influensavaccin varje år, det är ändrat för att skydda mot nya varianter. Den som är vaccinerad med ett influensavaccinet blir normalt inte smittad med de influensavarianter som det ska skydda mot.
Men herregud ge dig. Värre än anti vaxxare. Det är väl känt du fortfarande kan bli smittad. Även dom vaccinerad.BirgitS skrev:
När jag googlar på risken att smittas efter vaccinering får jag fram att risken är lägre än om man inte är vaccinerad. Dessutom är risken att smitta någon annan lägre om man nu skulle bli smittad. Bara fördelar med att vara vaccinerad alltså.
Israel ser att det är de äldsta som dels har dåligt immunsystem och dels vaccinerades för länge sen som blir smittade igen. Inte att det är medelålders eller unga vuxna som vaccinerades för några få månader sen som blir smittade. I alla fall det jag har läst.
Dessutom beror det ju på att vaccinerna är framtagna för de varianter som fanns under början av förra året och sen dess har viruset ändrat sig. När det kommer uppdaterade vaccin som är framtagna just för deltavarianten så ökar skyddet och risken att smittas efter vaccinering minskar. Det är ju därför det kommer nya influensavaccin varje år, det är ändrat för att skydda mot nya varianter. Den som är vaccinerad med ett influensavaccinet blir normalt inte smittad med de influensavarianter som det ska skydda mot.
Hur förklarar du länken jag gav dig med Bruce Dickinson?
Mörkertalet är enormt enligt WHO själva. Troligen är ju folk som inte får symtom vaxxad som ovaxxad inte inne och registrerar sin smitta. Pga de inte har symtom. Likaså är väl inte en vaccinerad med milda symtom på vårdcentralen och springer med snuva. Varför skulle hen det? Vaccinerade ju.
Varför står inte 2020 ut?? Kan alla åtgärder man har tagit under året haft någonting med det att göra? Mupp!RoTe skrev:
Jag vill inte tro folk är så likgiltiga, men kan så vara att de vill sprida förkylningen för att få naturlig immunitet hos alla.Thos skrev:
De får väl välja bland, Låt naturen ha sin gång, eller Jag tror inte viruset finns. Det är en konspiration, alternativen.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 234 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 234 inlägg
Ja, det vet jag men du skrev ju att alla vaccinerade kunde bli det och det är ju en annan sak.M Matte.mhk skrev:
Det där var ju rätt obegripligt.M Matte.mhk skrev:
Varför skulle någon med milda symtom vara på vårdcentralen och springa med snuva?
Men alla med symtom, ovaccinerad som vaccinerad, ska testa sig för covid. Om det var det du menade. Följer man med i media eller läser på t.ex. 1177 så vet man ju det.
Vad är obegripligt? Att den som inte har symtom inte söker vård och därmed blir en av alla i "mörkertalet"BirgitS skrev:
Ja, det vet jag men du skrev ju att alla vaccinerade kunde bli det och det är ju en annan sak.
Det där var ju rätt obegripligt.
Varför skulle någon med milda symtom vara på vårdcentralen och springa med snuva?
Men alla med symtom, ovaccinerad som vaccinerad, ska testa sig för covid. Om det var det du menade. Följer man med i media eller läser på t.ex. 1177 så vet man ju det.
M Matte.mhk skrev:Men herregud ge dig. Värre än anti vaxxare. Det är väl känt du fortfarande kan bli smittad. Även dom vaccinerad.
Hur förklarar du länken jag gav dig med Bruce Dickinson?
Mörkertalet är enormt enligt WHO själva. Troligen är ju folk som inte får symtom vaxxad som ovaxxad inte inne och registrerar sin smitta. Pga de inte har symtom. Likaså är väl inte en vaccinerad med milda symtom på vårdcentralen och springer med snuva. Varför skulle hen det? Vaccinerade ju.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 234 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 234 inlägg
Sannolikt är det betydligt för, än vår den officiella statestiken visar som redan varit smittade men inte märkt det eller brytt sig om att testa sig i tron att det varit en släng av något annat eller helt enkelt bara struntat i det. Det sista alternativet dominerar nog med tanke på hur vårdslös folk är när de trängs på pubar och bryggor. Inte många tankar på att varken skydda sig själv eller sin nästa, där inte. Sålunda är många fler immuna än vad myndigheterna påstår.BirgitS skrev:
Staffans