939 539 läst ·
17 905 svar
940k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
Det där kan nog stämma in på extroverta personer, men introverta personer kan bli mer produktiva om de inte tvingas sitta med på en massa möten där en eller några få personer dominerar mötet genom konstant babblande. I Teams, Zoom eller liknande är det inte lika lätt att bete sig på det viset.BirgitS skrev:
Renoverare
· Skåne/Blekinge
· 2 880 inlägg
Öppna upp så att man kan skicka dm till dig så kan jag utveckla. Det är för OT.P pmd skrev:Vad för slags repressalier är du rädd för? Observera att Sverige är en demokratisk rättstat. Visserligen med en del brister, men vi brukar ligga rätt högt på skalan hos organisationer som mäter sånt.
Jag tror inte att du behöver vara rädd för att fascism ska införas i Sverige jättesnart, men om du ändå är det så se till att rösta på ett parti, i nästa riksdagsval, som försvarar den liberala demokratin och rättsstaten. Ett parti som sätter dessa principer högre än pragmatisk kompromisspolitik.
Jag gillar verkligen inte inlägget. Försök att diskutera sakligt istället för med ad hominem-argument så tror jag att vi kan få en fruktbar diskussion.MaxHugo skrev:
Med hemarbete i hög grad blir det kanske tydligare hur onödiga en del mellanchefer är?13th Marine skrev:
Handlar det om just vaccin? Eller mer om att nu fokuserar vi på detta och då gör vi så här...Bananskalare skrev:
Här känns det som att väldigt många har något mer eller mindre emot de som inte vaccinerar sig
När det gäller vissa så liknar det ett förtryck.
Jag förstår stressen som många känner, eller att det är väldigt att alla gör det.
Men vi är alla människor. Vi har alla samma värde. Man kan självklart tycka att det är korkat.
Det hör inte hemma i den här tråden, eller här på forumet
Bara som exempel på att dela upp "byggahus.se"
Varför använder du inte bilbälte när du kör bil?
Varför slänger du plast i brännbart?
Varför skänker du inte 20% av din lön till fattiga?
Varför tar du bilen om du kan cykla?
Nej!!! Det är meningen att svara på frågorna!!!
Tekniken för att konstruera mRNA-vaccin var dessutom till största delen redan känd, så det mesta av arbetet bestod i att integrera de olika komponenterna och av utprovning.Claes Sörmland skrev:
Och som du påpekar så var läkemedelsmyndigheternas agerande mycket betydelsefullt. "Din plats är nummer ett i kön" var budskapet till vaccinutvecklarna.
För hundra år sen var ett klassamhälle mer regel än undantag i de flesta länder i världen. Med stora klasskillnader. Idag är världen mer egalitär, åtminstone västvärlden och länder knutna till den.Cancerman_777 skrev:
JKlarade man av att bli av med spanska sjukan på sju år, utan direkt avancerade medicinska kunskaper eller utrustning eller vaccin, så hade vi idag behagligt kunnat segla igenom sju år av covid genom hemarbete, social distansering och stängda gränser för människor och djur (men inte för varor). Tyvärr är det detta gnällande om ensamhet, sakna krogen, studentflaken, och alla annat rent ut sagt trams, som försatt oss i detta varande vi har nu.
Det går alltså inte idag att huta åt folk på samma sätt som för hundra år sen och tro att de kommer att lyda.
Men Nya Zeeland har lyckats hålla borta smittan riktigt bra.BirgitS skrev:
Sen pandemins utbrott 2020 har 26 personer dött av/med covid-19. Nya Zeeland har cirka hälften så många invånare som Sverige så man måste kompensera för det när man jämför.
Ekonomiskt har Nya Zeeland lyckats rätt bra också under covid-19 med en s.k. V-formad återhämtning.
En förklaring kan vara att man inte har haft stora nedstängningar under en lång period så den inhemska ekonomin har kunnat fungera nästan som vanligt.
Nej, det är knappast akut livshotande, men i sammanhanget parbildning så är det åtminstone livsförkortande.Cancerman_777 skrev:
Hur motiverar du det?Cancerman_777 skrev:
– Oj! Jag försummade att installera brandvarnare och sprinklers. Hjälp mig nu med att släcka branden så vi inte brinner inne båda två!
– Nej, du har ingen trovärdighet längre.
Redigerat:
OK. Jag har inte hört/sett termen "omgång 2" användas så, men låt gå. Ja, det lär nog behöver ytterligare vaccindoser så småningom. Dels för att antikropparna blir färre med tiden och dels för att viruset muterar. Det senare problemet kan vi minska om alla som kan vaccinerar sig.Cancerman_777 skrev:
Det är populärt numera att kalla det mesta man inte gillar för fascism. För en verklighetskontroll på vad fascism innebär föreslår jag Umberto Ecos lista av egenskaper till hjälp för att identifiera fascism med (kortversionen). Hela essän av Eco, som är betydligt utförligare, finns här.Borgir skrev:
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
Vad svamlar du om?MaxHugo skrev:Handlar det om just vaccin? Eller mer om att nu fokuserar vi på detta och då gör vi så här...
Bara som exempel på att dela upp "byggahus.se"
Varför använder du inte bilbälte när du kör bil?
Varför slänger du plast i brännbart?
Varför skänker du inte 20% av din lön till fattiga?
Varför tar du bilen om du kan cykla?
Nej!!! Det är meningen att svara på frågorna!!!
Det finns ingen logik