Varför har ni inte vaccinerat er?

• Antal röster
    807
Nissens
QUOTE="Staffans2000, post: 4381178, member: 25807"]/QUOTE]

Nu smiter du igen. Om du inte kan se någon fara med vaccineringen, krävs inget mod alls. Så det passar dig perfekt.

Staffans[/QUOTE]
Det kan ju vara modigt att övervinna irrationell rädsla också.
Du borde testa det.

Redigerat:
  • Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
Satsuki KristinaRT skrev:
Angående Ivermectin och covid. Från FDA, dvs USA:s läkemedelsmyndighet….

[länk]
Är de kliniska testerna lika forserade som vaccinet eller kommer det att ta 10-15 år lagom till att vaccinpatenterna löper ut innan resultat?

Staffans2000
R RoAd skrev:
Ok, det hade jag missat. Men det gör ju ditt påstående om censurerade vetenskapsmän ännu värre. Du fick alltså detta allvarliga påstående av dina bekanta, och krävde inte ens ett exempel innan du trodde på det.
Jodå.
Jag har sett det. Ena dagen såg jag bla. en diskution mellan läkare och forskare från deras plats på youtube. Vid nästa besök, stod det att sidan visade olämpligt innehåll och därför stängts. Det är alltså inet jag katalogiserar, utan mer uppgivet, rycker jag på axlarna och tänker: -Vad är de rädda för?

R RoAd skrev:
Och inte nog med det, du spred det vidare här som om det vore en sanning (kräk-emoji och allt). Det är precis så här den gyttja du vadar runt i sprids.
Det är sant. Jag vet. För jag har sett det själv. Sedan är det upp till dig att tro om jag ljuger, eller inte. Mig kvittar det, vilket!

Jag lyssnar på både SR.s "sommarprat" och Swebbtv:s, dito. På båda ställena finns såväl bu som bä. Men nu kommer jag inte längre in på Swebbtv.se En slump. Eller är även de strypta?

Staffans

R
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Jodå.
Jag har sett det. Ena dagen såg jag bla. en diskution mellan läkare och forskare från deras plats på youtube. Vid nästa besök, stod det att sidan visade olämpligt innehåll och därför stängts. Det är alltså inet jag katalogiserar, utan mer uppgivet, rycker jag på axlarna och tänker: -Vad är de rädda för?

Det är sant. Jag vet. För jag har sett det själv. Sedan är det upp till dig att tro om jag ljuger, eller inte. Mig kvittar det, vilket!

Jag lyssnar på både SR.s "sommarprat" och Swebbtv:s, dito. På båda ställena finns såväl bu som bä. Men nu kommer jag inte längre in på Swebbtv.se En slump. Eller är även de strypta?

Staffans
Tänk jag misstänkte faktiskt att om/när du väl skulle komma med exempel så skulle det vara något på youtube :)

Bemöda dig inte i.s.f. för det är inte censur. Censur utförs av stat/myndigheter. Att youtube numera har regler som säger att uppenbar desinformation inte får spridas via deras plattform gör inte att dina "vetenskapsmän" blir censurerade.

Här kan man läsa mer om deras regler kring just covid: https://support.google.com/youtube/answer/9891785?hl=sv&ref_topic=9282436

Och ärligt talat, hade de varit vetenskapsmän hade de publicerat artiklar och studier i vetenskapliga tidskrifter istället för videos på YT.

• Gilla
Guzzi och 10 till
  • Laddar…
BirgitS
M mickef skrev:
Man skulle kunna misstänka att vaccinindustrin har varit delaktig i utformandet av policyn.
Under förutsättning att man gillar och tror på konspirationsteorier.

• Gilla
  • Älska
  • Haha
frasen_36 och 7 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Har du läst den?

harry73
R remrag skrev:
Det du säger är alltså att vi ska låta bli att använda ett vaccin som ger ett bra skydd och håller ner antalet smittade för att i stället hoppas att antalet smittade av sig själv hålls nere på en så låg nivå att det inte är ett problem att alla blir smittade efterhand för att i slutändan få ett bättre skydd?

Om det skulle vara så att faktisk smitta skulle krävas för en "riktig" immunitet och att vaccinet bara skulle ge en varierande men tillfällig sådan är det ju perfekt om alla blir vaccinerade för att på det sättet sprida ut när de senare blir av med sitt tillfälliga skydd och blir smittade och därmed får sin braiga immunitet.
Nej, så kan man inte vända på ett påstående.
Att säga att alla för eller senare kommer att få en covidinfektion och att man först efter infektionen får ett bra skydd i längden, betyder inte att man säger att ingen ska ta vaccin.
Men om nu alla kommer att få covid, då kommer den totala smittspridningen ju bli lika stor (ungefär alla i hela världen) det betyder också att det för mutationer inte spelar en stor roll om smittspridningen går snabbt pga många ovaccinerade, eller om det tar lång tid pga många vaccinerade.
Det är fortfarande samhällsekonomiskt intressant att vaccinera många, framförallt riskgrupper. det leder till färre dödsfall och en lägre belastning på vården. Men det är inte så farligt om det finns en del ovaccinerade som fortfarande driver smittspridningen. Och skulle de dö eller få allvarliga men, får man i alla fall anta att det var ett medvetet val, där man vägde för och nackdelarna av vaccinet mot varandra.

Sedan kan det finnas en stor fördel med att inte alla har sitt skydd av samma vaccin, men att det finns olika typer av skydd. Skulle en mutation ta sig förbi ett vaccinskydd, finns det fortfarande en stor grupp med en annan typ av skydd som kanske fortfarande fungerar. Då tar den nya mutationen kanske inte lika mycket fart.

• Gilla
växelventil och 1 till
  • Laddar…
harry73
BirgitS BirgitS skrev:
det behövs ingen konspirationsteori för det. Det är helt vanligt lobbying och det gör alla industrier, även läkemedelsindustrin.

• Älska
Staffans2000
  • Laddar…
Staffans2000
harry73 harry73 skrev:
det behövs ingen konspirationsteori för det. Det är helt vanligt lobbying och det gör alla industrier, även läkemedelsindustrin.
Ja. Att det finns vuxna människor, som inte fattar det, är djupt oroande.

Läkemedelsbolagen gör naturligtvis allt de kan, för att tjäna så mycket pengar som möjligt, med i princip vilka medel som helst. Precis som alla andra.

Så, Birgit. Varje gång du läser något. Tänk: -Qui Bono, vem gagnar det?

Staffans

• Haha
frasen_36
  • Laddar…
R
M mickef skrev:
Man skulle kunna misstänka att vaccinindustrin har varit delaktig i utformandet av policyn.
Och jag tycker mer att man följer det vetenskapliga kunskapsläget i just vaccinfrågan. D.v.s. hitta inte på massa skit som du inte har belägg för genom vetenskap.

Att de ens ska behöva ha en punkt som förbjuder folk att påstå att vaccinet gör människor magnetiska säger ju en del om vilket trams en del vill posta där.

• Gilla
frasen_36 och 6 till
  • Laddar…
R RoAd skrev:
Och jag tycker mer att man följer det vetenskapliga kunskapsläget i just vaccinfrågan. D.v.s. hitta inte på massa skit som du inte har belägg för genom vetenskap.

Att de ens ska behöva ha en punkt som förbjuder folk att påstå att vaccinet gör människor magnetiska säger ju en del om vilket trams en del vill posta där.
Du får inte andas kritik mot vaccinerigen enligt policyn.

R
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Läkemedelsbolagen gör naturligtvis allt de kan, för att tjäna så mycket pengar som möjligt, med i princip vilka medel som helst. Precis som alla andra.
Nej, de är hårt reglerade så de kan verkligen inte använda "i princip vilka medel som helst".

Däremot kan tydligen den sida du hämtar din information från komma undan med det mesta eftersom de inte är reglerade alls. Fritt fram att hävda att man blir magnetisk av vaccin exempelvis (förvisso inte längre på youtube).

• Gilla
  • Haha
Guzzi och 6 till
  • Laddar…
BirgitS
M mickef skrev:
Har du läst den?
Jag har ögnat igenom policyn och den är från maj 2020 (alltså långt innan det fanns några covidvaccin) även om den väl har uppdaterats för att täcka in alla nya stolligheter som nån hittar på. Den hänvisar till WHO och lokala hälsomyndigheters riktlinjer.

Läkemedelsföretagen får ju in mest pengar om så många som möjligt använder mediciner med eller utan effekt och om så många som möjligt behöver sjukhusvård. Rent ekonomiskt så har ju inte de någon fördel av att folk låter bli att köpa läkemedel och därmed är de ju egentligen inte intresserade av en hel del i den där policyn.

• Gilla
frasen_36
  • Laddar…
R
M mickef skrev:
Du får inte andas kritik mot vaccinerigen enligt policyn.
Visa var de skriver att man "inte får andas kritik mot vaccineringen". Jag ser inte den formuleringen någonstans. Jag ser en rad punkter där man förbjuder att hävda saker som rent vetenskapligt är fel.

Jag ser även att de förbjuder "påståenden om att ett läkemedel eller vaccinering är en garanterad metod för att förhindra covid-19" så det går faktiskt åt båda hållen.

Jag tolkar sidan som att de är innerligt trötta på att vara en kanal för pseudovetenskaplig covidinformation.

• Gilla
Fairlane och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.