917 517 läst ·
17 905 svar
918k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
Och lik förbannat så kan du inte länka till en enda av dessa lögner eller förvrängningar?Blodsoppen skrev:
Du är ursäktad, jag är van. Min efterlysning var om du hade någon alternativ förklaring till vaccinet som huvudorsaken till minskad dödlighet.K Klacken skrev:
Jag förmedlar inte konspirationsteorier. Du får vända dig till Facebook, där formligen kryllar det av sidor med "alternativa" galenskaper. Men passa dig noga för att ifrågasätta. Du blir blockad direkt. Lycka till!M mickef skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 183 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 183 inlägg
Detta är ingen retorisk fråga:M mickef skrev:
Eftersom du skrev ett svar på det så kan ju inte du heller ansett att det var en retorisk fråga.
På det fick jag ett svar #16755 som jag inte kunde förstå eftersom det inte handlade om tredje vågen eller om vaccinationer och innehöll något om framtida epidemier, vilket är helt irrelevant i sammanhanget.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 934 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 934 inlägg
En förklaring, säkert den du är ute efter, är såklart att alla skröpliga dog innan vaccinet fanns och när sen vaccinet var allmänt tillgängligt så hade de svagaste redan dött. Det är ju rätt att de inte gärna kan dö igen, men det säger ju inget om vaccinets effektivitet.M mickef skrev:
Dels har vi ju sett en högre dödlighet och högre svår sjukdom bland icke-vaccinerade än bland vaccinerade både i Sverige och internationellt. Dels var det färre svårt sjuka och avlidna i studier av vaccinet än i kontrollgruppen och då hade ju inte alla skröpliga hunnit dö än.
Sen har du ju själv skrivit att vaccinet skyddar mot svår sjukdom och död, så vad är du egentligen ute efter?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 183 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 183 inlägg
Fast det vet vi ju inte är sant, det fanns t.ex. många avdelningar på äldreboenden där ingen fick covid under första och andra vågen så där blev ju uppenbart ingen äldre smittad och kunde dö av covid så de fanns ju kvar till tredje vågen. Dessutom hinner ju fler bli äldre och skröpliga under ett år. Så där är två exempel på varför den teorin är felaktig.Fairlane skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 934 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 934 inlägg
Absolut. Jag undrar vad mickef, som ändå erkänt vaccinets effekt gällande allvarlig sjukdom och död är ute efter.BirgitS skrev:
Fast det vet vi ju inte är sant, det fanns t.ex. många avdelningar på äldreboenden där ingen fick covid under första och andra vågen så där blev ju uppenbart ingen äldre smittad och kunde dö av covid så de fanns ju kvar till tredje vågen. Dessutom hinner ju fler bli äldre och skröpliga under ett år. Så där är två exempel på varför den teorin är felaktig.
Jag hoppar Facebook, har dragit gränsen här hos Byggahus.K Klacken skrev:
Jag undrade bara om du kunde tänka dig några alternativa förklaringar för den minskade dödligheten. Jag vet att moderatorn inte tycker om korta inlägg, men det enkelt nej hade du nog slunkit med.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 183 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 183 inlägg
Som sagt, den frågan svarade jag på i ett annat inlägg den fanns inte med i det inlägget du hänvisade till.BirgitS skrev:
Detta är ingen retorisk fråga:
Eftersom du skrev ett svar på det så kan ju inte du heller ansett att det var en retorisk fråga.
På det fick jag ett svar #16755 som jag inte kunde förstå eftersom det inte handlade om tredje vågen eller om vaccinationer och innehöll något om framtida epidemier, vilket är helt irrelevant i sammanhanget.