Varför har ni inte vaccinerat er?

• Antal röster
    807
F
K Krux skrev:
Och hur vet du vilka vaccin som är lämpliga eller ej? Då måste du vara väldigt insatt i båda vaccin och sjukdomar och även följa forskningen väldigt noga då! Eftersom du säger dig veta bättre än alla andra . Har du rent av någon form av medicinsk utbildning?
Hur vet du att den är lämplig? Ingen vet om ett nytt obeprövat vaccin är lämpligt. Inte ens läkarna. De gör bara som de är tillsagda och rekommenderade att göra. Kom inte och säg att din läkaren är forskningsexpert på covidvaccin. Att ta beprövade vacciner mot sjukdomar som har extremt hög dödlighet är en helt annan sak.

Och jag säger mig inte veta bättre än alla andra, det är du din mobbare som sätter ord i munnen på mig. Det är typiskt er vaccinfascister. Jag säger att jag vet vad som är bäst för mig och min familj och med facit i hand hade jag rätt. Vår covidinfektionen var inga problem överhuvudtaget. Knappt ens för de i riskgruppen är risken särskilt stort. Dödligheten är fortfarande låg. För oss utanför riskgruppen i princip 0. Så lägg ner skitsnacket. Det är inte som att du sprungit och vaccinerat dina barn mot influensa trots att dödligheten är densamma som för covid. Varför inte? Hatar du dina barn? Varför är du så oansvarig?

F
BirgitS BirgitS skrev:
Javisst, men:
risken för att bli sjuk av vaccinet är mycket mindre än av sjukdomen
risken att bli allvarligt sjuk av vaccinet är mycket mindre än av sjukdomen
risken att få långvariga problem av vaccinet är mycket mindre än av sjukdomen

Och hur stor är risken för ett friskt barn att dö av kikhosta, röda hund, TBE osv?
Vid det här laget är Pfizers covidvaccin det mest välprövade vaccinet i världen. Mycket mer kontrollerat än något barnvaccin, influensavaccin, TBE-vaccin osv.

Nej, vaccinet är borta ur kroppen på några dagar.
Du tvingas för alltid att leva med de skador som sjukdomen orsakade på din kropp och de följdeffekter som kan uppstå i framtiden.

Det är din egoism som är oerhört patetisk.

Hatar du dig själv?
För du håller ju verkligen på med mobbning.
Du är ju ärligt talat den värsta mobbaren och vaccinlobbyisten på detta forum. Två år har du spenderat här med hundratals inlägg dagligen där du försökt påtvinga andra vaccinet. Det är brottsligt. Om det är något som är patetisk är det du. Har du ens ett liv? Vem betalar dig för att sprida din lobbyism och propaganda?

Och nej, du har inte en jäkla suck om vaccinets säkerhet. Det är INTE beprövat. Det är fortfarande ny teknik. Det krävs många år innan man kan dra några riktigt slutsatser. Och som du vet har man slutat vaccinera barn. Och du som satt och försökte påtvinga folk att vaccinera sina barn. Nu plötsligt har myndigheterna fel eller? Haha. Så löjligt.

Covid är ett ickeproblem för 98% av befolkningen. Sådana som du överdrivet något enormt. Nu är pandmin verkligen över men ni sitter fast i det förflutna och försöker dra ner alla i er misär, hypokondri och oro.

• Arg
  • Ledsen
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
R
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Detta kan du väl inte tro på själv?
Bara för man har sprutat in det i miljoner människor är det inte samma som att det är beprövat.
Varför inte? Vad är "beprövat" enligt dig?

Det har till dags datum getts 12 miljarder doser till 5 miljarder människor! Inom vetenskapen vill jag påstå att ett så enormt stort underlag räknas som väldigt beprövat.

Men du har förstås någon egen hittepådefinition som inte är möjlig att uppnå. Det var väl du som ansåg att vi inte vet om vaccinet räddat liv om vi inte kan åka tillbaka i tiden och vaccinera folk som dött av covid för att se om de då överlever? :crysmile:

• Gilla
kashieda och 6 till
  • Laddar…
Blodsoppen
R RoAd skrev:
Varför inte? Vad är "beprövat" enligt dig?

Det har till dags datum getts 12 miljarder doser till 5 miljarder människor! Inom vetenskapen vill jag påstå att ett så enormt stort underlag räknas som väldigt beprövat.

Men du har förstås någon egen hittepådefinition som inte är möjlig att uppnå. Det var väl du som ansåg att vi inte vet om vaccinet räddat liv om vi inte kan åka tillbaka i tiden och vaccinera folk som dött av covid för att se om de då överlever? :crysmile:
Som svar ber jag dig läsa ferratins ovanstående inlägg.

• Gilla
Feratin
  • Laddar…
R
Som svar ber jag dig läsa ferratins ovanstående inlägg.
Hens svada om att @BirgitS inte har ett liv blandat med lite oförskämdheter och det luddiga "det tar flera år"?

Flera år tror jag dessutom idrottaren själv hittat på, och flera år är garanterat specat till "fler år än man hittills administrerat covidvaccin" ;)

Men dåså, du har inte en aning förstår jag utan har bara bestämt dig för att det måste vara så.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Blodsoppen
R RoAd skrev:
var väl du som ansåg att vi inte vet om vaccinet räddat liv om vi inte kan åka tillbaka i tiden och vaccinera folk som dött av covid för att se om de då överlever? :crysmile:
Nej det var inte jag.

• Gilla
Feratin
  • Laddar…
BirgitS
Detta kan du väl inte tro på själv?
Bara för man har sprutat in det i miljoner människor är det inte samma som att det är beprövat.
Men så är det ju inte heller bara på det viset.

Möjliga biverkningar har övervakats på ett aldrig tidigare skådat sätt. Man har hittat biverkningar som typ drabbar 1 på 100 000 och aldrig tidigare har man haft möjligheten att göra det. Nu har myndigheter över större delen av värden samarbetat och sammanställt biverkningar på ett sätt som man aldrig har gjort förut. Det är ju typiskt att för TBE-vaccin så känner man inte till någon biverkan som är mer sällsynt än 1 på 1000 men för covidvaccin känner man ju även till sånt som är sällsyntare än 1 på 10 000.

Det brukar dras upp att covidvaccinerna inte har getts under lång tid och man därför inte känner till biverkningar som skulle kunna komma efter några år. Men sånt vet man inte för något vaccin eftersom ingen har kollat om t.ex. 20-åringar får olika sorters sjukdomar etc. beroende på om de har fått något visst barnvaccin eller inte. Alla kända vaccinbiverkningar är sådana som kommer inom några veckor, oavsett vaccintyp.

• Gilla
Blazermannen och 4 till
  • Laddar…
R
Nej det var inte jag.
Var tvungen att kolla och visst var det du som inte förstod statistik utan hela tiden hävdade att det i alla dessa individuella fall kunde varit något annat som gjorde att det helt plötsligt dog betydligt färre personer bland de som vaccinerat sig än de som inte gjort det.

Med den inställningen är förstås det enda som skulle övertyga dig att åka tillbaka i tiden och vaccinera någon som dött för att se om den personen då överlever. Annars kan det ju alltid vara någon annan faktor som avgjort.

Så visst, det var inte du som ordagrant skrev tidsresa, men har du något annat sätt att övertyga dig när du inte kan/vill förstå statistik?

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
F Feratin skrev:
Ingen vet om ett nytt obeprövat vaccin är lämpligt.
Det är därför som man gör fas 3-studier. Efter det är det inte längre oprövat.
F Feratin skrev:
Inte ens läkarna.
Det är därför som det finns forskare som kan visa för läkare och allmänhet hur det faktiskt förhåller sig.
F Feratin skrev:
Att ta beprövade vacciner mot sjukdomar som har extremt hög dödlighet är en helt annan sak.
Vilka vacciner är för sjukdomar med extremt hög dödlighet?
Inga barnvacciner och inte TBE-vaccin i alla fall.
F Feratin skrev:
Jag säger att jag vet vad som är bäst för mig och min familj och med facit i hand hade jag rätt.
Och vi säger att det är egoistiskt att inte tänka längre än så.
F Feratin skrev:
Knappt ens för de i riskgruppen är risken särskilt stort. Dödligheten är fortfarande låg.
Och du har aldrig hört talas om några andra risker med att få covid?
Aldrig hört talas om kvarvarande symtom, skador på hjärta och lungor osv. som gör att folk inte kan leva ett normalt liv som att leka med sina barn?
Vägrar man att ta in sån information är det ju inte underligt om man kommer fram till konstiga beslut.

• Gilla
frasen_36 och 6 till
  • Laddar…
F Feratin skrev:
- - - Och du som satt och försökte påtvinga folk att vaccinera sina barn. Nu plötsligt har myndigheterna fel eller? Haha. Så löjligt.
- - -
Covid är ett ickeproblem för 98% av befolkningen.
Nåja, nu vill jag minnas att det främst var @Ulltand som ville att barn skulle vaccineras fortast möjligt.

Och även om du har rätt i att Covid inte är ett problem för 98% av befolkningen så är ju problemet att man inte vet i förhand VILKA 98%. Dessutom kan det vara helt andra 98% när det kommer en ny variant.

• Gilla
Blazermannen och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
F Feratin skrev:
Du är ju ärligt talat den värsta mobbaren och vaccinlobbyisten på detta forum.
Det är inte jag som skriver att jag hatar människor som tycker annorlunda.
F Feratin skrev:
Två år har du spenderat här med hundratals inlägg dagligen där du försökt påtvinga andra vaccinet.
Det var många fel där, vaccinet har inte funnit i två år, jag har inte skrivit hundratals inlägg dagligen, jag tvingar ingen att vaccinera sig. Däremot håller du på och mobbar mig när du skriver så.
F Feratin skrev:
Det är brottsligt.
Vilken lag bryter jag mot?
F Feratin skrev:
Har du ens ett liv?
Naturligtvis, här är jag inte mycket.
F Feratin skrev:
Vem betalar dig för att sprida din lobbyism och propaganda?
Vem betalar dig för att sprida desinformation och propaganda?
Eller sprider du vidare desinformation och propaganda utan att få betalt, till skillnad från de som först hittade på det?
Mycket av det som du skriver är ju sånt som kommer från ryska trollfabriker från början.

Har du ont om sakargument eftersom du går över till personangrepp?
F Feratin skrev:
Och nej, du har inte en jäkla suck om vaccinets säkerhet.
Jo
F Feratin skrev:
Det är INTE beprövat.
Jo
F Feratin skrev:
Det är fortfarande ny teknik.
Nej, något som har hållit på och utvecklats i 30 år är inte ny teknik.
F Feratin skrev:
Det krävs många år innan man kan dra några riktigt slutsatser.
Nej, lika lite som för andra vacciner och läkemedel.
F Feratin skrev:
Och som du vet har man slutat vaccinera barn.
Nej
F Feratin skrev:
Och du som satt och försökte påtvinga folk att vaccinera sina barn.
Nej
F Feratin skrev:
Covid är ett ickeproblem för 98% av befolkningen. Sådana som du överdrivet något enormt.
Jag har inte skrivit att covid för närvarande är ett problem för mer än 2 % av befolkningen. Men jag tycker det är tillräckligt allvarligt med något som påverkar 2 % av befolkningen (om nu din påhittade siffra verkligen stämmer).

Covid är ju uppenbarligen ett problem för det ökade antalet som insjuknar, för de som nu tar upp sjukvårdsplatser och för de sjukvårdsanställda som därför inte får någon ordentlig sommarsemester.

• Gilla
frasen_36 och 2 till
  • Laddar…
Blodsoppen
Så visst, det var inte du som ordagrant skrev tidsresa, men har du något annat sätt att övertyga dig när du inte kan/vill förstå statistik?[/QUOTE]
Det handlar inte om att jag kan eller vill förstå statistik utan om att jag är kritisk till vad jag läser och ser. Bara för att det finns statistik på något så måste den inte spegla verkligheten. Eller vara trovärdig.
Ännu en gång så förstår jag inte varför ni blir så upprörda och triggade av att folk har en avvikande åsikt.

• Gilla
Feratin
  • Laddar…
BirgitS
Ännu en gång så förstår jag inte varför ni blir så upprörda och triggade av att folk har en avvikande åsikt.
Man får gärna ha en avvikande åsikt för mig men den ska ju vara grundad på korrekta fakta och inte på desinformation.
Det handlar inte om att jag kan eller vill förstå statistik utan om att jag är kritisk till vad jag läser och ser.
Det vore ju bättre om du var mer kritisk till den desinformation som du uppenbarligen utsätts för och mindre kritisk till vad verkligheten faktiskt visar, i stället för tvärtom som nu

• Gilla
frasen_36 och 3 till
  • Laddar…
F
Hahaha komedi. birgitS citerar och håller på och tror det kommer förändra min eller någon annans inställning. Jag bemödar mig inte ens läsa lobbyisternas rabiata försök att påtvinga folk ett vaccin de inte behöver. Pandemin är över, ingen bryr sig längre. Alla är ute och reser och lever livet, men birgan, hon ska rädda världen minsann. Kampen mot covid får aldrig ta slut, skit i Putin, cancer, fattigdom, sociala problem, nä det är covid för hela slanten. Trots att viruset är harmlöst, trots att de allra flesta har naturligt skydd, trots att viruset muterat till mildare variant så ska skiten tryckas ner i halsen på allt och alla.

Det är för övrigt skitmånga som inte har vaccinerat sig, fler än vad folk tror. Många säger bara att de har gjort det pga mobbare som birgitS. Men till mig vågar de säga som det är eftersom jag är helt öppen med att jag inte är vaccinerad. Jag kunde inte bry mig mindre om vad forumkrigare som birgit tycker. Dina råd betyder inte ett skit för mig :rofl:

Covid är det absolut minsta problemet i mitt liv. Jag ägnar det inte ens en tanke förutom när mobbargänget på Byggahus går i taket. Det är dock lite underhållande måste jag erkänna. Varje inlägg genererar typ 100 arga svar från Karen och hennes svans.

Det enda ni lyckats med är att få mig att hata er sida och vaccinet ännu mer (y)

• Gilla
  • Arg
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
F
Så visst, det var inte du som ordagrant skrev tidsresa, men har du något annat sätt att övertyga dig när du inte kan/vill förstå statistik?
Det handlar inte om att jag kan eller vill förstå statistik utan om att jag är kritisk till vad jag läser och ser. Bara för att det finns statistik på något så måste den inte spegla verkligheten. Eller vara trovärdig.
Ännu en gång så förstår jag inte varför ni blir så upprörda och triggade av att folk har en avvikande åsikt.[/QUOTE]

Därför att de litar inte på sitt eget vaccin uppenbarligen. De nöjer sig inte med att de själva är vaccinerade för att de vet att skiten inte ger något skydd.

Så många unga människor som gick på bluffen och vaccinerade sig av "solidaritet" och så skyddar det ändå inte mot smitta överhuvudtaget. Inte det minsta. Precis ALLA fick Omicron. Och vaccinerade blev lika dåliga som alla andra, i många fall ännu sämre.

Jag tror dessutom inte ett skit på att vaccinet har gjort så stor nytta som påstås. Vad som vänt detta är att viruset muterat till en mildare variant samtidigt som fler har naturligt skydd nu.

• Gilla
Blodsoppen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.