Varför har ni inte vaccinerat er?

• Antal röster
    807
P Pussy Galore skrev:
Nu vet jag inte hur du blivit behandlad, men var det inte att ta i lite? Men även på min arbetsplats blev det en småhetsk stämning. I början var det fullt OK att vara såväl ovaccinerad som kritisk. Men när den tredje sprutan skulle tas och folk viste att jag var ovaccinerad, blev jag för första gången behandlad lite som en paria av de fullvaccinerade. Väldigt konstig reaktion tycker jag. För de var rädda för något de var skyddade emot. Om någon borde känt oro, vore det jag. Men eftersom jag inte tillhör någon riskgrupp, var jag inte det.
Varför utgår du från att deras reaktion beror på rädsla att bli sjuk? Det är - tror jag - mer rimligt att deras reaktion beror på att de jobbar ihop med någon som inte tycks tro på vetenskap och sannolikhetslära.

• Gilla
  • Älska
RoAd och 5 till
  • Laddar…
Fairlane
F Feratin skrev:
Det här forumet är ett av det värsta när det kommer till att censurera vaccinkritiker. Du kanske tycker censur är bra, men om du måste censurera folk har du redan förlorat. Censur är aldrig bra och kommer aldrig vara bra. Det hör inte heller hemma i en fri demokrati. På den punkten har alla sociala medier, public service och offentliga kanaler misslyckats. Vi valde den kinesiska vägen och att springa big pharma lobbyisternas ärenden istället för att kunna ta debatten. Att vaccinet och vaccinpropaganda inte tål kritik säger allt om situationen. Hela det här spektaklet har varit en politisk fråga som drivits av ideologi snarare än folkhälsa. Jag är inte ett dugg rädd för covid och har aldrig varit, jag behöver inte att sådana som du försöker trycka ner det i halsen på mig, censurera mig eller mobba mina barn till att ta delta i ert experiment.
Ledsen men du har helt missförstått vad yttrandefrihet innebär. Yttrandefrihet innebär att du har rätt att uttrycka din åsikt, inte att andra ska tillhandahålla en plattform åt dig.

Du kan skapa din egen webbsida eller ditt eget forum där du har rätt att torgföra alla dina åsikter och tillåta eller blockera andra att framföra sina. Så länge du har den möjligheten så är din yttrandefrihet inte hotad.

• Gilla
Guzzi och 7 till
  • Laddar…
Fairlane
F Feratin skrev:
Jag har fortfarande inte glömt de människor som försökte shame:a mig och mina familjemedlemmar till att ta vaccinet. Jag kommer aldrig heller att förlåta dom för det. De står på min hatlista ärligt talat. Jag har brytit kontakten med människor pga detta. Fryser ut specifika grannar. Försvårar livet för folk. Brytit med affärspartners vilket kommit att orsaka dom stora förluster. Gjort mig av med folk från arbetsplatsen. Stoppat barnen från att umgås med specifika familjer osv osv. Till och med enskilda släktingar är för evigt utfrysta från vår klick nu.

Jag använder min makt, mitt oberoende och starka ekonomi för att strategiskt slå tillbaka. Finns inget jag avskyr mer än dessa vaccinfascister. De kommer för alltid att vara på min lista och jag kommer så länge jag lever använda all min makt till att försvåra för dessa människor. Precis som de försökte göra mot oss ovaccinerade med andra ord :)

Kommer det fram att någon i min omgivning spridit vaccinpropaganda på nätet eller på andra sätt sysslat med påtryckningar så bryter jag direkt med dessa och ser till att de hamnar på min svarta lista. Det är oerhört tillfredställande. Det känns lite som en kamp mot nazister.
Låter som censur? (Iallafall med din syn på censur...)

• Gilla
  • Haha
RoAd och 4 till
  • Laddar…
P
B b8q skrev:
Varför utgår du från att deras reaktion beror på rädsla att bli sjuk? Det är - tror jag - mer rimligt att deras reaktion beror på att de jobbar ihop med någon som inte tycks tro på vetenskap och sannolikhetslära.
Tvivlar starkt på det!
Tror det är för att de blev hjärntvättade av svtpropagandan som körde hårt med vi mot dom! De ansvarsfulla mot de oansvarsfulla osv. Att inte medicinera sig mot ett hot som i praktiken inte finns är ju inget att oroa sig för.
Nu har de lugnat ner sig i samma takt som vaccinationspropagandan

Nu åker jag på semester, så vi får fightas senare:cool:

Pussy

• Gilla
Feratin
  • Laddar…
P Pussy Galore skrev:
Ursäkta. Jag får korrekturläsa bättre. Glöm Kent för det blev autoifyllt.

Pussy
Du vet väll att du kan redigera inlägg i upp till en timme.

Så istället för att skriva ovanstående inlägg så hade du kunnat redigera bort det som blev fel.
Eventuellt med tillägget ”Edit: xxx”.

BirgitS
F Feratin skrev:
Nej, jag är inte ett dugg oroad av covid och har aldrig varit.
Det är kanske hjärnskadorna efter covid som orsakar dina problem.
F Feratin skrev:
Uppenbarligen inte de flesta andra människor heller eftersom alla lever som vanligt och skiter fullständigt i covid nu.
Men nu har smittspridningen ökat i många länder eftersom BA-4 och BA-5 gör folk som redan haft covid sjuka igen, om de inte är vaccinerade förstås eftersom de då är mer skyddade. Du måste älska att vara sjuk. Risk för nya inreseregler och restriktioner i många länder under kommande höst och vinter.
F Feratin skrev:
Många unga människor som vaccinerade sig gjorde det bara för att de vart mobbade och utsattes för social press av sådana som du.
Trams, rent påhitt av dig. Jag har vare sig mobbat eller utsatt någon för social press.

Jag känner däremot många unga människor som vaccinerade sig för att skydda andra från att bli sjuka.
F Feratin skrev:
Det är ganska vidrigt faktiskt. Det är bara du och några till av de mest extrema fanatikerna som fortsätter hänga upp sig och kör på med sin vaccinationspropaganda.
Låter som personangrepp som folk brukar ta till när de inte har några sakargument.
Dessutom går det ju utmärkt att vända på de två meningarna och rikta dem till de som håller på med antivaccinationspropaganda.
F Feratin skrev:
Jag hade som sagt covid, precis som resten av familjen, alla ovaccinerade och det gjorde ingeting med oss. Inte ett skit. Inte ens värre än en förkylning för oss.
Men du gillar att vara förkyld alltså. Vi andra föredrar att vara friska.
F Feratin skrev:
Däremot känner jag flera som har fått sina liv förstörda av vaccinet.
Anekdotisk bevisföring är inget värt. Kom med korrekt statistik i stället.
F Feratin skrev:
Unga människor som överhuvudtaget inte var i risk att dö av covid.
Det är ju bara din gissning. Det kan ju lika gärna vara så att om deras immunsystem inte kan hantera den lilla mängden vaccin och därmed del lilla mängden spikproteiner så hade deras immunsystem helt spårat ut om de hade utsatts för den stora mängden spikproteiner som det blir vid en infektion, typ fått MIS-C eller hjärtmuskelinflammation.

• Gilla
RoAd och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
F Feratin skrev:
Birgit är coronapolisen. Den här personen har spenderat hela sina dagar här under 2 år med sina pekpinnar och skräckpropaganda. Ganska sjukt faktiskt.
Det var flera lögner du lyckades klämma in på bara två rader text. Grattis!

BirgitS
Plätt Fia Plätt Fia skrev:
En av orsakerna till att folk dog var ju andningssvårigheter. Kände att då har jag åtminstone eliminerat den grejen. Om det funkar får vi se. Men jag känner ingen ångest för det nu i alla fall. Ångest är väldigt handikappande. Jag mår mentalt bra utan sprutan.
Att minska risken att bli sjuk av pneumokocker påverkar inte det minsta att du kan få andningssvårigheter av covid. Det verkar som att du helt har missförstått vad pneumokockvaccin är och hur det verkar.

Jag känner till ångest och hur det verkar. Det är många gånger förknippat med olika sorters fobier och fobier går att arbeta bort med hjälp av utbildat personal, om man så vill.

• Gilla
Guzzi och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
P Pussy Galore skrev:
Ja. I den bästa av världar, men inte i vår!
Det där är ett inlägg som bara består av en konspirationsteori och inga fakta.

Vi vet att vaccineringen har räddat väldigt många från att dö, flera tusen bara i Sverige. Så vaccineringen har gjort nytta. Att du inte kan förstå det är ju bara beklagligt liksom att du inte kan diskutera sakligt utan går över till personangrepp och konspirationsteorier.

• Gilla
RoAd och 1 till
  • Laddar…
A Abies koreana skrev:
Välkommen tillbaka Staffan ;) men dina stavfel har du inte korrigerat sedan senast det begav sig. Det stavas diskussionsfel och diskussioner :rofl:
Hur lång tid tog det innan Staffan (nu Pussy Galore) blev bannad den här gången?
Skärmdump av ett diskussionsinlägg på ett forum med texten "Pussy Galore Bannad" och användarens åsikter om yttrandefrihet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
Guzzi och 3 till
  • Laddar…
BirgitS
F Feratin skrev:
Hur många var det? 0.002% av befolkningen och många fick ju helt fel sjukvård i början och blev ännu sämre av detta än de hade behövt bli. För 99.98% av alla 40-åringar var det ett ickeproblem och en total överdrift. Och varför skulle ens folk under 30-40 år som inte var i riskgrupp ens vaccinera sig. Det är ju helt absurt. Av solidaritet för alla hypokondriker där ute? De pressades att göra det och det stoppade inte smittspridningen överhuvudtaget. Vilket skämt.
Över 8 000 av 40-49 år har vårdats på sjukhus och det är rätt nära 1 % av befolkningen i den åldersgruppen. I åldersgruppen 30-39 år är det nära 6 000. Du verkar inte ha faktakontrollerat vad du skriver.

Man vet ju inte vilka som är i riskgrupp eftersom det beror på vilka gener man har t.ex. Du verkar sakna grundläggande kunskap om covid och coronavirus.

Visst stoppade smittspridningen av den storskaliga vaccineringen. Det var ju därför som det aldrig förekom en våg med deltavarianten, till skillnad från många andra länder. Läs på mer.
F Feratin skrev:
Och vi vet inte ett skvatt om vaccinets negativa effekter eftersom det mörkas och censureras vilt.
Löjligt, det är full öppenhet när det gäller biverkningar av vaccinet.
F Feratin skrev:
Vaccinpolisen kommer att gå till historien som vår tids nazister.
Är du säker på att det inte är antivaccinpoliser som du som kommer att gå till historien som vår tids nazister?
Det är i alla fall ni som ofta övergår till personangrepp, konspirationsteorier, svepande formuleringar och försöker tysta folk på det sättet i stället för att hälla er till saken och diskutera på ett vettigt sätt med sakargument.

• Gilla
Guzzi och 2 till
  • Laddar…
Nissens
F Feratin skrev:
Jag har fortfarande inte glömt de människor som försökte shame:a mig och mina familjemedlemmar till att ta vaccinet. Jag kommer aldrig heller att förlåta dom för det. De står på min hatlista ärligt talat. Jag har brytit kontakten med människor pga detta. Fryser ut specifika grannar. Försvårar livet för folk. Brytit med affärspartners vilket kommit att orsaka dom stora förluster. Gjort mig av med folk från arbetsplatsen. Stoppat barnen från att umgås med specifika familjer osv osv. Till och med enskilda släktingar är för evigt utfrysta från vår klick nu.

Jag använder min makt, mitt oberoende och starka ekonomi för att strategiskt slå tillbaka. Finns inget jag avskyr mer än dessa vaccinfascister. De kommer för alltid att vara på min lista och jag kommer så länge jag lever använda all min makt till att försvåra för dessa människor. Precis som de försökte göra mot oss ovaccinerade med andra ord :)

Kommer det fram att någon i min omgivning spridit vaccinpropaganda på nätet eller på andra sätt sysslat med påtryckningar så bryter jag direkt med dessa och ser till att de hamnar på min svarta lista. Det är oerhört tillfredställande. Det känns lite som en kamp mot nazister.
Har du någonsin reflekterat över att det du skriver säger betydligt mer om dig än de du skriver om?

Redigerat:
  • Gilla
Guzzi och 4 till
  • Laddar…
BirgitS
F Feratin skrev:
Han vet att policyn på detta forum är att vaccinkritiker per automatik bannlyses, censureras och tystas. De känner sig stärkta av det, men inser inte det tragiska i det. Yttrandefrihet ska bara gälla dessa människor när det passar dom. Ett vaccin som inte ens tål att kritiseras betyder att inte ens de själva tror fullt ut på det.
Nej, inte om man diskuterar sakligt utan personangrepp, konspirationsteorier och liknande. Därmed föll resten av inlägget.

• Gilla
Guzzi och 3 till
  • Laddar…
BirgitS
P Pussy Galore skrev:
Ja. Så är det säkert. De tveksamma lär inte bli så imponerade av den arrogans förespråkarna skvätter omkring sig. Så hoppas de fortsätter.

Pussy
De tveksamma lär inte bli så imponerade av den arrogans motståndarna skvätter omkring sig. Så hoppas de fortsätter.

• Gilla
Nissens
  • Laddar…
Nissens
P Pussy Galore skrev:
Nu vet jag inte hur du blivit behandlad, men var det inte att ta i lite? Men även på min arbetsplats blev det en småhetsk stämning. I början var det fullt OK att vara såväl ovaccinerad som kritisk. Men när den tredje sprutan skulle tas och folk viste att jag var ovaccinerad, blev jag för första gången behandlad lite som en paria av de fullvaccinerade. Väldigt konstig reaktion tycker jag. För de var rädda för något de var skyddade emot. Om någon borde känt oro, vore det jag. Men eftersom jag inte tillhör någon riskgrupp, var jag inte det.

KentPussy
Sannolikt reagerade de på att du är så egocentrerad.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.