7 430 läst ·
6 svar
7k läst
6 svar
Varför fryser luftvärmepumpar?
Hej!
Jag har inte så stor koll på exakt hur en luftvärmepump fungerar. Många verkar ha problem med att de isar igen och ev. får frostskador. Varför fryser de och vart fryser de? Finns det något man kan göra? Vad gör tillverkarna?
MVH
Jag har inte så stor koll på exakt hur en luftvärmepump fungerar. Många verkar ha problem med att de isar igen och ev. får frostskador. Varför fryser de och vart fryser de? Finns det något man kan göra? Vad gör tillverkarna?
MVH
http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=3583.0
Kolla in länken ovan där finns lite info, du kan även söka på det forumet (finns mycket och bra info där).
Kolla in länken ovan där finns lite info, du kan även söka på det forumet (finns mycket och bra info där).
Tack för tipset!
den funkar som dyn frys. din frys blir kall inuti & varm på baksidan. rumstempraturen kyler av den varma kondensorn som sitter på baksidan.
värmepumpen funkar lika dant, men du tar tilvara på värmen & måsta iställer värma dan kalla delen(förångaren) & det låter du utomhustempraturen göra. är luften fuktig så fryser fukten.
värmepumpen funkar lika dant, men du tar tilvara på värmen & måsta iställer värma dan kalla delen(förångaren) & det låter du utomhustempraturen göra. är luften fuktig så fryser fukten.
Klicka här för att svara