3 772 läst ·
8 svar
4k läst
8 svar
Varför finns det inte en enda
planlösning som passar oss perfekt?! Jag har verkligen kollat i varenda en hustillverkar katalog, men hittar inte någon planlösning som jag verkligen faller pladask för.
Eller jo, egentligen hittar jag massor.. MEN! Vi får max bygga 140 kvm och urvalet blir då något mindre... Och eftersom vi hade tänkt oss ett 1,5 plans hus, så blir det ännu mindre. Knappt något..
Kanske är det för att jag vet exakt hur jag vill att det ska vara?!
Vad gör man nu då? Ber man en arkitekt att rita, eller kan man få hjälp med det av husföretagen?
Eller jo, egentligen hittar jag massor.. MEN! Vi får max bygga 140 kvm och urvalet blir då något mindre... Och eftersom vi hade tänkt oss ett 1,5 plans hus, så blir det ännu mindre. Knappt något..
Kanske är det för att jag vet exakt hur jag vill att det ska vara?!
Vad gör man nu då? Ber man en arkitekt att rita, eller kan man få hjälp med det av husföretagen?
Medlem
· Västra Götaland
· 780 inlägg
Jag skulle definitivt bygga ett 1-planshus om det inte fick vara större än 140kvm. Varför? jo för i ett 1 1/2-planshus "försvinner" minst 6kvm till trappa plus att det även "försvinner" yta för kommunikation rumt trappan.
Låt sedan en arkitekt, gärna på ett husföretag, titta på en lösning för er!
/Experten
Låt sedan en arkitekt, gärna på ett husföretag, titta på en lösning för er!
/Experten
Vi har varit i kontakt med flera olika husföretag och diskuterat planlösningar. Det har då inte varit några problem med att ändra befintliga lösningar. Vi har haft med oss en egen skiss som husföretaget sedan har tittat på och kommit med förslag på ändringar.
Trots att det fungerade bra med husföretagen att ändra så har vi valt att bygga lösvirkeshus. Då kan man ju ändra vartefter
Trots att det fungerade bra med husföretagen att ändra så har vi valt att bygga lösvirkeshus. Då kan man ju ändra vartefter
Klicka här för att svara