3 846 läst ·
22 svar
4k läst
22 svar
Varför är utbudet så litet och dyrt i Sverige??
Min tidigare erfarenhet var precis som din, jag hade bara goda erfarenheter av Bosch. Men när något går lite snett så blir det jobbigt att försöka reda utTomas_P skrev:
Vet inte riktigt vart du vill komma eller försöker säga.ceson skrev:
Men om vi tar Bosch så är deras policy att man lämnar in sin Blå maskin till närmaste ÅF så sköter denna hela reklamationen oberoende om du köpt maskinen där, på ICA Maxi, ToolAB eller någon verktygsnasare i Rumänien.
Jag är väl förtrogen med hur Bosch reparation fungerar men jag inbillar mig att precis som du tidigare skrev att antalet invånare i länderna påverkar utbud och priser så tror jag att en handlare som för Bosch har mer att säga till om än vad jag har som köpt en maskin i Europa.Nimajneb skrev:
Om jag då visar handlaren vad som är fel så har ju han säkert större möjlighet än jag att få fram detta så att om lyssnar. Men jag tror inte att en handlare tar i detta när jag inte köpt maskinen hos honom. Jag är säkert överdrivet negativ men jag har hamnat i en situation där grejerna inte fungerar som dom ska och jag efter månader av försök fortfarande har samma problem.
I det långa loppet kommer det inte finns någon lokal handlare att lämna den till om alla köper sin skruvdragare i Rumänien. Var ska du lämna din trasiga skruvdragare då?Nimajneb skrev:
Så länge det enda handlaren tillhandahåller är ett ställe att lämna in saken på ser jag inte den stora nyttan. Om han skickar på posten istället för mig har bara en effekt: Jag tvingas hålla hans tider (ofta 7-16) istället för postens 7-22. Posten ligger dessutom närmre.pyro skrev:
--- Mats ---
Jag kan hålla med dig om att man för all del kan posta den själv om man vet var man ska skicka den. Jag menar bara att man kanske ska fundera lite på vad det är värt att ha någonstans att gå för att känna lite på verktygen och få service. För det är ju onekligen så att antalet handlare minskar om deras försäljning sjunker. Men jag håller med om att det ofta är dyrt att handla i lokala butiker och kan tycka att servicen kanske inte alltid är värd priset. Jag handlar själv de flesta verktygen på nätet.Mats Bengtsson skrev:
Klicka här för att svara