Att mäta med IR-termometer kan vara lurigt, kan visa fel värden när man mäter på glas.
Reflektion, Emission & Transmission är tre olika sätt som en IR-termometer kan mäta av.
Hur blir det om du sätter frystejp/eltejp på fönstret och mäter mot tejpen?
Måste vara tillräckligt stor yta, gäller även att det är ”rätt” typ av yta (blank, matt, slät, skrovlig, etc).