Hur i all sin dar kommer det sig att köksfläktar är så dyra? Jag har alltid rankat dem lägre i fråga om pris än exemplevis inbyggnadsugn och häll. Är inte en köksfläkt bara lite rostfritt plåt, ett filter, en motor och minimalt med elektronik?

Jag trodde med det till det var dags att köpa kolfilterfläkt.
Nu är jag av övertygelsen att man skall ha allt i samma färg i vitvarorna och inte blanda dem.
Men men iallafall slutpris för en Electrolux kolfilterfläkt , kolfilter och spiskåpa = 4000 kr :(
Dyrt dyrt dyrt.......

Visst är 4000kr dyrt för en fläkt. Men vad säger man om en Miele DA209 för 10000kr? Det fanns en annan modell för 15000kr. Är filtret tillverkat i platina månntro? Det för tankarna till en katalysator.

10 - 15 papp för en fläkt är inte dyrt , det är ocker ! :o
Iallafall enligt mig.

..och design. En Thermex kostar dubbelt upp mot en Franke exvis..

Vi ha planerat in en köksö i vårt kök där vi ska ha en fritt hängande fläkt som ska lackas i samma cremefärg som köksluckorna. Tror inte att det är något särskilt dyrt märke..men vi kommer att få betala 15 000:- på den. Det är via K-Rauta vi tar den.
Det känndes inte så kul att att lägga så mycket att köksbudgeten på fläkten.

Kan löna sig att prata med en plåtslagare. Vi fick ett jättebra pris från en plåtis, förutsatt att vi hade nöjt oss med svartplåt. Nu gjorde vi inte det, utan ville ha rostfritt.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.