2 878 läst ·
17 svar
3k läst
17 svar
varför är just 21grader standarden?
Sida 1 av 2
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 774 inlägg
För att det är där den temperatur genomsnittliga människan gillar att ha runt sig?
Medlem
· Norrbotten
· 3 390 inlägg
21 är ett gammalt mystiskt tal, bla så väger själen 21 gram....eller
så självklart ska vi ha 21 grader varmt kring oss.
Nja jag vet ju inte var/om det står skrivet men sätter man sig i en ny bil så vill jag tro de flesta är ställda på 21grader.
Sen brukar lägenheter få 21.
Tror min bergvärmemanual var fokuserad på 21 med.
Fast.. inte tyska manualer, där märkte jag att de för radiatorer verkar vara mer fokuserade på,,, 22? eller ja något annat än 21 iaf så man fick försöka räkna om det lite.
Sen brukar lägenheter få 21.
Tror min bergvärmemanual var fokuserad på 21 med.
Fast.. inte tyska manualer, där märkte jag att de för radiatorer verkar vara mer fokuserade på,,, 22? eller ja något annat än 21 iaf så man fick försöka räkna om det lite.
Har för mig att jag läst en utredning från socialstyrelsen och där visade man på olika fastighetsbolags utlovade temperaturer som låg mellan 20 och 21 grader.
Minns inte vad min tyska bil var inställd på när jag hämtade ut den tyvärr
NIBE's diagram för kurvlutning syftar till att ge inomhustemperatur på 20 grader.
Minns inte vad min tyska bil var inställd på när jag hämtade ut den tyvärr
NIBE's diagram för kurvlutning syftar till att ge inomhustemperatur på 20 grader.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Ja tyvärr så är det så här också, hon vrider på vredet och jag får betala.
P
P
21 det är Peter "Foppa" Forsberg som har bestämt det 
På jobbet hade vi en som kom med ett spartips, han satte termometern högt, temperaturen är ju dels högre längre upp mot taket, dels var hans fru kortare än honom, så när han såg att det var 18 grader så såg hon att det var 23

På jobbet hade vi en som kom med ett spartips, han satte termometern högt, temperaturen är ju dels högre längre upp mot taket, dels var hans fru kortare än honom, så när han såg att det var 18 grader så såg hon att det var 23