Byggahus.se

Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
L LiteForce skrev:
Det jag vet är att ämnet grafenoxid är giftigt.

[länk]
Ett tips, ok du tänker tvärtom blir det bra och du slipper skämma ut dig….
 
  • Gilla
KristinaRT
  • Laddar…
KristinaRT
L LiteForce skrev:
Det jag vet är att ämnet grafenoxid är giftigt.

[länk]
Jo, men eftersom dina påståenden antyder vissa kunskapsluckor i kemi, kan det vara bra att stämma av….

Och vad gäller ditt första konspiratoriska påstående; Vad sägs om att kolla med läkemedelsverket, som händelsevis har svarat på precis ditt påstående;
https://fragor.lakemedelsverket.se/...finns-det-grafenoxid-i-vacciner-mot-covid-19/

spoiler: nej, inget vaccin innehåller grafenoxid
 
  • Gilla
Fairlane och 6 till
  • Laddar…
harry73
Här kommer en länk med lite desinformation
https://www.sydsvenskan.se/2022-01-11/var-tids-dodsryttare-har-skapat-vaccinmotstandarna

Skribenten är på besök i Sverige (från brasilien) och både han och dottern fick covid nästan direkt när de kom till Sverige, trots att de var vaccinerade.
Den rimliga slutsatsen skulle då vara: oj få, vaccinet funkar inte så bra som jag trodde, den orimliga skulle vara, oj då men tur att jag vaccinerade mig annars hade jag dött (trots att de allra flesta klara en covidsmitta uran problem).
Gissa vilken slutsats skribenten drog.
 
  • Gilla
SnickareHobb
  • Laddar…
harry73
BirgitS BirgitS skrev:
Okej, men då får man lägga till att även folk omkring den långvarigt sjuka som tidigare har varit sjuka selekterar fram en variant som kommer runt immunitet.
Var det inte precis det jag skrev i slutet av inlägget?
 
BirgitS
harry73 harry73 skrev:
Här kommer en länk med lite desinformation
[länk]

Skribenten är på besök i Sverige (från brasilien) och både han och dottern fick covid nästan direkt när de kom till Sverige, trots att de var vaccinerade.
Den rimliga slutsatsen skulle då vara: oj få, vaccinet funkar inte så bra som jag trodde, den orimliga skulle vara, oj då men tur att jag vaccinerade mig annars hade jag dött (trots att de allra flesta klara en covidsmitta uran problem).
Gissa vilken slutsats skribenten drog.
Artikeln är låst.
 
Ni insatta, vad är det senaste om vaccin mot Omikron? Jag vill minnas att när de första mRNA-vaccinen kom så sa man att det var ungefär 3 månaders ledtid för att modifiera ett redan godkänt vaccin i ny tappning.

Har jag drömt?
 
harry73
BirgitS BirgitS skrev:
Artikeln är låst.
Då behöver du inte vänta med spänning, och kan jag ge facit.
Skribenten valee såklart den orimliga slutsatsen att de med nöd och näppe överlevde pga vaccinet
 
  • Gilla
SnickareHobb
  • Laddar…
Hur många procent av de som ligger på IVA med covid är ovaccinerade? Exakt. Alla har så klart sin fria vilja, men nu måste vi hjälpas åt för att säkra sjukvården även för de som inte har covid.


Linjediagram visar intensivvårdsfall per 100 000 för ovaccinerade och vaccinerade över tid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
kashieda och 6 till
  • Laddar…
BirgitS
Nyfniken Nyfniken skrev:
Ni insatta, vad är det senaste om vaccin mot Omikron? Jag vill minnas att när de första mRNA-vaccinen kom så sa man att det var ungefär 3 månaders ledtid för att modifiera ett redan godkänt vaccin i ny tappning.

Har jag drömt?
Du har inte drömt. Om de kliniska testerna visar på gott skydd mot sjukdom (inte bara mot allvarlig sjukdom) så kan det finnas uppdaterat vaccin i Sverige i april enligt vad vaccinsamordnaren sa någon gång under helgveckorna. Men om smittspridningen då är låg så kan det i stället skickas till södra halvklotet och så blir det aktuellt för Sverige till hösten.
 
  • Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
harry73 harry73 skrev:
Då behöver du inte vänta med spänning, och kan jag ge facit.
Skribenten valee såklart den orimliga slutsatsen att de med nöd och näppe överlevde pga vaccinet
Jag var mer intresserad av lite mer om bakgrunden typ resonemanget.
 
L LiteForce skrev:
Det jag vet är att ämnet grafenoxid är giftigt.

[länk]
Det jag vet är att Börje Peratt som grundade och skrev den mesta smörjan på Newsvoice är död. Han dog i slutet av förra året efter att som ovaccinerad fått Covid. Så grattis till hans kamp mot vaccinet.
 
  • Gilla
kashieda och 9 till
  • Laddar…
harry73
Robert63 Robert63 skrev:
Hur många procent av de som ligger på IVA med covid är ovaccinerade?
Ja vad tror du själv om du läser diagrammet?
I alla fall inte 90%, som man kan tro om man läser snabbt
 
  • Gilla
snickrande_tanten och 1 till
  • Laddar…
S
L LiteForce skrev:
Det kommer mer och mer bekräftelse på att det faktiskt innehåller grafenoxid. De som faktiskt testar vaccinets innehåll blir fler. Pfizer anställd vittnar också om det. Tror du det är omöjligt att du blivit lurad på innehållsförteckningens alla delar ?
Kan du uppge minst en tillförlitlig källa för något av dina påståenden?
Sannolikt inte.
 
  • Gilla
BirgitS och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.