Uppfattade jag det rätt med att de hade fått be kommunen om lov att möblera innan slut besked?

Vilken otur med golven de hade. Undra varför det blev så men huset blev fint. Hoppas de trivs

Väldigt missvisande rubrik. Vem imponerar elinstallationen på?
Man fick se dom dra en kabel igenom ett kopparör och lååångt ifrån en färdig installation.

Alla husdrömmar är olika och tur är väl det.
Själva avsnittet va rätt trist.
Det handlade mest om strulande golv, färg som rollades och en lastbil som backade.

• Gilla
  • Haha
cdx873v och 8 till
  • Laddar…
Angående dra kabel i kopparrör. Varför drog han inte kabeln i ett rakt rör och böjde röret med kabeln i? Är inte det lättare?

• Gilla
Erik Salhammar och 5 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Jag är särskilt imponerad av elinstallationerna.
[bild]
Det är väl lite förbannelsen med Husdrömmar - väldigt få hinner bli klara i tid utan ett inte alls färdigt resultat snabbstylas och visas. Slutbesked i april (var det väl i bästa fall?) vittnar om ett inte helt färdigställt resultat.

C
D Daniel 109 skrev:
om man drar i dubbelisolersd ledningbör det inte behövas. Men varför inte?
Tänkte också tanken, det hänger väl lite på om rören följer med in i kopplingsutrymmena eller avslutas utanför(?)

Om jag snappade upp det rätt så är han auktoriserad elinstallatör(?)

janwide
Fujim Fujim skrev:
Varför blandar hon norska och skånska?
Barnen verkar ju ändå bara prata skånska.
Dolt fel 😁

• Haha
  • Gilla
jocke31 och 6 till
  • Laddar…
Fujim Fujim skrev:
Undrar också över kontoret bakom glasväggen. Vad jobbar Trine med som behöver ett sådant kontor?
Såg ju mer ut som gästrum.

• Gilla
zokoban och 1 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Ja, han sa det.

K Kane skrev:
Såg ju mer ut som gästrum.
Det var inte besiktat och möblering var väl rekvisita inplanerat för programmets inspelning.
Men det skulle bli kontor och gästrum.

vad trist avsnitt man får känslan av att produktion har lägre budget den här säsongen

Redaktionen Redaktionen skrev:
När en av husdrömmarna är behörig elektriker blir det stort fokus på eldragningarna som görs i kopparrör. Inte nog med det, Trine och Magnus gör en butcher’s corner och ett konstverk i metallisk mikrocement i gårdshuset som de inreder i industristil.

Du kan läsa artikeln här: Varför göra det lätt? – Magnus elinstallation i kopparrör imponerar i Husdrömmar
Imponerande och resultatet mycket fint. Efter att sett alla husdrömmar så har jag inte någon gång sett hur man löser ventilationen, som ofta är en av de viktigaste delarna i ett byggprojekt. Fler som undrar?

• Gilla
MONTREAL och 3 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Tänkte också tanken, det hänger väl lite på om rören följer med in i kopplingsutrymmena eller avslutas utanför(?)

Ja det finns liksom ingen anledning att inte jorda rören. Jag skulle iaf så långt som det går vilja utesluta alla möjligheter att rören blir strömförande.

Fujim Fujim skrev:
Angående dra kabel i kopparrör. Varför drog han inte kabeln i ett rakt rör och böjde röret med kabeln i? Är inte det lättare?
Jag skulle anta för att man vill se till att det går att dra om kabel i röret vid ett senare tillfälle?

han.kan han.kan skrev:
Imponerande och resultatet mycket fint. Efter att sett alla husdrömmar så har jag inte någon gång sett hur man löser ventilationen, som ofta är en av de viktigaste delarna i ett byggprojekt. Fler som undrar?
….. och köksfläkten? Fungerar den verkligen tillfredställande? Någon som har erfarenhet?

PeterFalun
T Tuffen-1 skrev:
….. och köksfläkten? Fungerar den verkligen tillfredställande? Någon som har erfarenhet?
Jag har en BORA som går ner och ut under huset. Fungerar alldeles utmärkt

• Gilla
DiscoDuck
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.