Nyfniken #16 Medlem · Stockholms län · 13 153 inlägg 9 feb 2009 19:56 Nyfniken Medlem Stockholms län 13 153 inlägg 9 feb 2009 19:56 #16 Johnny Viking skrev: Min bankman sa att det är en mix av produktionskalkyl och deras värdering som gäller. Det låter ju helt snurrigt att värdera ett hus efter produktionskostnaden. Bajskorvar i guld är nog jättedyra att tillverka, men är nog inte värda mer än vikten i guld.
Johnny Viking skrev: Min bankman sa att det är en mix av produktionskalkyl och deras värdering som gäller. Det låter ju helt snurrigt att värdera ett hus efter produktionskostnaden. Bajskorvar i guld är nog jättedyra att tillverka, men är nog inte värda mer än vikten i guld.
Johnny Viking #17 Medlem · Stockholm · 795 inlägg 10 feb 2009 19:27 Johnny Viking Medlem Stockholm 795 inlägg 10 feb 2009 19:27 #17 Nyfniken skrev: Det låter ju helt snurrigt att värdera ett hus efter produktionskostnaden. Bajskorvar i guld är nog jättedyra att tillverka, men är nog inte värda mer än vikten i guld. Det är lugnt, jag kan skälla rättså bra så jag får ner eller får lånet vad som än händer bannemig! Har dock inget byggkreditiv som i sig kräver att jag ska ta lånet på samma ställe, så det löser sig nog i slutändan ändå.
Nyfniken skrev: Det låter ju helt snurrigt att värdera ett hus efter produktionskostnaden. Bajskorvar i guld är nog jättedyra att tillverka, men är nog inte värda mer än vikten i guld. Det är lugnt, jag kan skälla rättså bra så jag får ner eller får lånet vad som än händer bannemig! Har dock inget byggkreditiv som i sig kräver att jag ska ta lånet på samma ställe, så det löser sig nog i slutändan ändå.