Har en liten fundering, jobbar på en köktillverkare som jag har personal rabbat 50% på alla snickerier.

så med min rabbat skulle köket gå på 59.000kr en snar likt kök på Ikea skulle de gå på 30.000.

men så utan rabbat skulle de få på 118.000kr

men om jag köper Ikea i stället, ökar de värdet lika mkt? Som någon annan köktillverkare?
 
Det borde väl bero på, "vanliga" köksmärken typ Ballingslöv, HTH eller IKEA skiljer nog inget i hur mycket det påverkar värdet på huset. Typ Kvänum kanske gör mer?
 
Är det ett bra fabrikat skulle jag aldrig tveka på att köra ditt märke. Måste även kännas bättre att montera sina egna grejer. Å jag hade lätt kunnat lägga på 50 000 på ett hus som jag hade velat köpa om det hade ert kök i högre klass.
 
Är köket motsvarande grad bättre då? Det är inte bara dyrare?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.