1 162 läst ·
5 svar
1k läst
5 svar
Var lyssna på köksfläktar?
Var kan man lyssna på olika köksfläktar?
Jag vill bilda mig en uppfattning om hur mycket fläktarna väsnas. Problemet är att om de överhuvudtaget är inkopplade, är de sällan anslutna med följd att man hör utblåset vilket man annars inte skulle göra och att de därför låter annorlunda.
Någon som vet vart man kan gå?
Jag vill bilda mig en uppfattning om hur mycket fläktarna väsnas. Problemet är att om de överhuvudtaget är inkopplade, är de sällan anslutna med följd att man hör utblåset vilket man annars inte skulle göra och att de därför låter annorlunda.
Någon som vet vart man kan gå?
Produkter som diskuteras: "fläktarna"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Hade Husquarnas tysta fläkt (Electrolux har samma fläkt men ngt kantigare utseende) som hette något med "silence" i förra huset och den hade knappt hörbart ljud och var mycket effektiv. Rekommenderas! Innan i en lägenhet hade vi en tvåmotorig rostfri spiskåpa med kolfilter (Thermia) och den lät som ett gammalt bombplan. I övrigt var den snygg men dyr och kass.
Det brukar stå ljudnivå i datablad och det ger en fingervisning om man jämför. Annars tycks ljudnivån inte vara så intressant för tillverkarna av hushållsmaskiner utom då de tar fram någon specialmodell som de kallar för "silence" - någoting och tar betalt därefter.
Berätta vad du är ute efter för försäljaren, se till att få bytesrätt om du inte är nöjd, ta hem och prova.
Det brukar stå ljudnivå i datablad och det ger en fingervisning om man jämför. Annars tycks ljudnivån inte vara så intressant för tillverkarna av hushållsmaskiner utom då de tar fram någon specialmodell som de kallar för "silence" - någoting och tar betalt därefter.
Berätta vad du är ute efter för försäljaren, se till att få bytesrätt om du inte är nöjd, ta hem och prova.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden