K
Alfredo Alfredo skrev:
Det känns dock mer som de sysslar med "dyra" märkeskläder än de vardagsjeans jag är ute efter, eller har jag fel?
Njae... Tänker nog lite som du själv
"Ute efter hållbara kvalitetsjeans passande medelålders man med medelövervikt. :crysmile: Struntar fullständigt i märket men betalar gärna lite mer för kvalitet. "

Brukar då landa i Disesel eller Levis.

Edit; Såg nu att du skrev DE och inte DU, men jajo till viss del är väl märkeskläder, men dom ligger i linje med Levis och andra etablerade jeansmärken.

Redigerat:
K
A abbe_ skrev:
Larkee-beex har utgått ur diesels sortiment. Har du hittat nån ersättare?
Nej, jag blev dock varnad för att dom var på utgående sist jag handlade dom.. Tänkte att det får bli ett framtida bekymmer.

P
engelsson.
billiga och bra passform.

Levis på Kohl's i USA... Ibland fick man 4-5par 501r för samma pris som ett par här hemma. Problemet är att de verka ha krympt nu under pandemin...

• Haha
  • Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
Jag brukar handla Levi's 501 i Levi's egna butiker. Passar på när de har 50% rea, vilket de har ibland, och köper då två par. Bra brallor utan krusiduller, passar bra för en 50+are med ölmage :D De håller dessutom hyfsad kvalitet. Brukar hålla 1-2 år i daglig användning.

Redigerat:
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Jag brukar handla Levi's 501 i Levi's egna butiker. Passar på när de har 50% rea, vilket de har ibland, och köper då två par. Bra brallor utan krusiduller, passar bra för en 50+are med ölmage :D De håller dessutom hyfsad kvalitet. Brukar hålla 1-2 år i daglig användning.
Är nog lite äldre, har haft 32-32 i 501an i mera än 30 år;) Däremot när jag köpt i deras hemland på Outlet har jag fått gå ned i vidd för den stämmer inte:cool:

A AndersS skrev:
Är nog lite äldre, har haft 32-32 i 501an i mera än 30 år;) Däremot när jag köpt i deras hemland på Outlet har jag fått gå ned i vidd för den stämmer inte:cool:
Jag är inte lika tjock. Har 31/32 :D

Provköpte Dressmanjeans för några år sen, till en fjärdedel av priset för Levi's men både frun och dottern tyckte jag fick "gubbröv" i deras byxor så det var bara att återgå till Levi's :crysmile:

Jag har kört med Grant jeans i några år nu
Sköna med lite stretch och i mina ögon väldigt prisvärda, så de finns ibland på Ica maxi för 199-249 kr styck
Kan dock ge upp i grenen, vilket jag antar kommer av stretchen

Levi's 501
Diesel Larkee (som jag var tvungen att sluta med för att de inte hade längre än 34").

engs engs skrev:
Köpte där tidigare men efter att tre par på raken gått sönder på precis samma område… i grenen av alla ställen Slutade jag.
Så är det när man är välhängd. You win some, you lose some. ;)

Keiller Keiller skrev:
Jag är inte lika tjock. Har 31/32 :D

Provköpte Dressmanjeans för några år sen, till en fjärdedel av priset för Levi's men både frun och dottern tyckte jag fick "gubbröv" i deras byxor så det var bara att återgå till Levi's :crysmile:
På den tiden man hade jeans så var det 27/32, var ett himla problem att hitta byxor som passade bra.

Men jag vill slå ett slag för lundhags, klår jeans på fingrarna, dock inte testat kombon jeans och kavaj än

Måste slå ett slag för sellpy.se. Som 50-plussare hade jag aldrig köpt begagnade kläder innan pandemin, men när den slog till och man inte ville springa i affärer så fick jag ett infall, och inspirerad av tonåringarna hemma så kollade jag in sellpy. Letade upp några av mina gamla favvomärken och la bevakning på annonser. Köpte hem tre par i superfint skick för samma pris som ett nytt par hade kostat i affär. Återbruk är ju dessutom miljövänligt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.