Är det bara jag som är usel på att söka, eller är det smått omöjligt att hitta försäljare av fujigranar? Är det fel säsong nu?
Jag vill inte ha någon specialvariant anpassad att bli en häck, utan söker en helt vanlig fujigran som är tänkt att få växa sig till ett fullstort träd.
Jag vill inte ha någon specialvariant anpassad att bli en häck, utan söker en helt vanlig fujigran som är tänkt att få växa sig till ett fullstort träd.
Tyvärr bor jag lite för långt bort för att implementera den lösningen. Men har mejlat en plantsäljare i närheten, så får se hur det går.yonna skrev:
Om det inte blir napp från någon som vill beställa åt dig kan du kontakta en trädgårdsanläggare och be dem beställa. Du får självklart betala för arbetet men det brukar inte bli så blodigt dyrt.
Vill man ha ngt speciellt, så vill man ☺️.
Vissa holländska firmor säljer också med frakt till Sverige. Även tyska företag ibland, man får leta på nätet och bäst är om man kan göra det på tyska eller engelska i så fall.
Vissa holländska firmor säljer också med frakt till Sverige. Även tyska företag ibland, man får leta på nätet och bäst är om man kan göra det på tyska eller engelska i så fall.
Det är inte superviktigt att det löser sig. Jag tänkte bara att det kunde vara kul att ha något annat än de vanliga träden man ser överallt och just fujigranen kändes som en perfect match till den tilltänkta platsen.Jiji skrev:
Om det inte blir napp från någon som vill beställa åt dig kan du kontakta en trädgårdsanläggare och be dem beställa. Du får självklart betala för arbetet men det brukar inte bli så blodigt dyrt.
Men blir det för mycket jobb och pengar så landar jag bara i något annat.
Jag blev bara förvånad över hur svår den var att hitta, med tanke på att den anges här och var på sidor som ett alternativ till trädgården.
Klicka här för att svara