2 944 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Var köpa garageport?
Som rubriken lyder, var har ni köpt era garageportar?
Det jag själv är ute efter är garageportar (2 st "standardportar" eller en stor som täcker hela garageentrén)
Jag vill ha takskjutportar med separata kontroller samt ev. ett kodlås när man kommer med MC eller att barnen kommer med moppen.
Var har ni köpt och är ni nöjda? Jag har kolla Skånska byggvaror, Beijer, Lakkapää, door system, blocket mm.
Det jag själv är ute efter är garageportar (2 st "standardportar" eller en stor som täcker hela garageentrén)
Jag vill ha takskjutportar med separata kontroller samt ev. ett kodlås när man kommer med MC eller att barnen kommer med moppen.
Var har ni köpt och är ni nöjda? Jag har kolla Skånska byggvaror, Beijer, Lakkapää, door system, blocket mm.
Jag köpte en crawford. Visserligen en 5 meters men har även erfarenhet av enkelportar. Har monterat en del crawford samt någon hörman. Inga industriportar utan för svensons garage. Tyckte crawford var mer gedigen. Skulle personligen inte köpa någon 'billigast på blocket'. Ska hålla och fungera i många år. Min åsikt är att gemene man stirrar för mycket på priset. Allt ska vara billigast. Förutom bilen då.. Andra har säkert andra åsikter. Mitt slutliga råd. Crawford
Har själv köpt 2 Crawford. De känns som bra kvalitet men den sämsta monteringsanvisning jag skådat medföljer. Om jag inte vetat märket när jag läste beskrivningen skulle jag gissat på kinaskit. Har hört att hörman har vettigare monteringsanvisningar.
Självbyggare
· Stockholm
· 10 295 inlägg
Hörmann från Scheurich i Tyskland. Minst lika bra som Crawford och säkert lika kass monteringsanvisning.
Klicka här för att svara