Som överskriften lyder, vart hittar jag de mest prisvärda borrarna?
mvh
M

Menar du maskinen eller borret ?

aha....borret:)

Jag köpte ett grundset med 5 borr, 5-12 märke irwin för knappt 200kr på harald-nyborg för flera år sedan. Otroligt bra kvalitet i förhållande till priset. Borrar dessutom riktigt bra.

De är inte så dyra som man kanske tror, köpte en på Hedins i Eskilstuna häromdagen, bara 8mm iofs, men den kostade inte en hundring ens,
Impulsköpte igår fem st på biltema
17:- för 5mm , 28:- för 14mm, de längre var nån tia dyrare,
Kvaliten vet jag inte än, men biltema kan överraska ibland..

någon som provat biltemas, är det ngn kvalité?....

När jag skulle borra en si så där 250 hål i mitt tak (omdragning av el och uppsättning av innertak), smälte jag ner en del billigare borrar efter ca 40 hål. Köpte då DeWalt borrar och de höll för resterande hålen. Annars har jag även köpt ett set på Lidl. Har för mig att jag såg det häromveckan igen hos dem. Funkar än så länge bra (dock bara borrat ca 20 hål med samma borr från Lidl-setet).

Jag har köpt SDS+ borr på Hornbach som har fungerat bra. Kommer inte ihåg hur mycket som kostade, men jag tror inte att det var så mycket.
Även jula har billiga borr, har ett gäng hemma som fungerat bra.

Kör biltema, i förhållande till priset så är dom kalas, avvekar bra och kostar nästan ingenting, men viss dom håller inte lika länge som en kvalitetsboss, men har väl borrat ett par hundra hål med senaste 5,5mm jag köte och den håller ännu.

• Gilla
Henrik_75
  • Laddar…
Jag förstår inte hur folk får sina borr att hålla så länge :S

Använder hiltis betong bult och så fort ett borr är slitet så går de inte i längre.
brukar klara en 100 hål innan det händer och då kör jag med hiltis egna borr för en 100 lapp stycket :/

Kör man desutom i stål med betongborren så håller de mindre :D

Bosch borr är bra de håller åxå länge. Fick med någon sats från tools med en slagborr utan nåt spec namn, den höll inte längre än en 30-40 hål.

finns det även trä & metall borr med sds+ fäste?

trojlee skrev:
finns det även trä & metall borr med sds+ fäste?
Nej det har jag aldrig sett. Däremot finns det vanliga krans och snabbchuckar med sds-fäste. Dock blir det lätt lite rappligt, och är inte lämpat för borrning där hög precision krävs, men brukar funka fint till vanligt byggande.

i viket ändamål skall du ha borren till? har kört med biltemas borr när jag skall borra i sten(håller på att sätta en mur) och det finns inget som slår biltema i billiga/kvalite.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.