5 560 läst ·
37 svar
6k läst
37 svar
Vår köksrenovering har börjat och avslutats!
Sida 1 av 3
Så här ser det ut innan renoveringen, typiskt 80-tal, halvtaskig planering och ganska slitet. 
Här har jag tagit bort det yttre 50 cm skafferiskåpet.

Överskåpen har fått ge sig av till altanen.

Har vridit runt det kvarvarande skafferiskåpet och börjat plocka ner lite gips där elektrikern ska dra nya ledningar till kyl och frys som ska stå där skafferiet står idag.
Där kyl och frys står skall en ny altandörr sättas in.


Här har jag tagit bort det yttre 50 cm skafferiskåpet.

Överskåpen har fått ge sig av till altanen.

Har vridit runt det kvarvarande skafferiskåpet och börjat plocka ner lite gips där elektrikern ska dra nya ledningar till kyl och frys som ska stå där skafferiet står idag.
Där kyl och frys står skall en ny altandörr sättas in.
Hej falcor!
Hur går det med köksrenoveringen!?
Bra hoppas jag, är lite nyfiken på hur det fortskrider, finns det nya bilder så får ni gärna lägga in dessa.
Jag hoppas att ni inte har stött på några problem på vägen!
Man vet aldrig vad som kommer fram när man börjar riva i ett kök.
Lycka till!
Hur går det med köksrenoveringen!?
Bra hoppas jag, är lite nyfiken på hur det fortskrider, finns det nya bilder så får ni gärna lägga in dessa.
Jag hoppas att ni inte har stött på några problem på vägen!
Man vet aldrig vad som kommer fram när man börjar riva i ett kök.
Lycka till!
Lite mer har hänt men inte så mycket. Har börjat vitlasera taket (fy fasen vilken arbetsställning...) På fredag kommer elektrikern som ska flytta eluttagen för kyl och frys och dra fram extra ledningar till häll/ugn. Ska beställa alla vitvarorna idag så det dyker väl upp en bild när dom har kommit. Själva utrivningen/uppbyggandet kommer inte ske förrän om 3-4 veckor.
Ska se om jag kan lägga upp en aktuell statusbild ikväll.
Ska se om jag kan lägga upp en aktuell statusbild ikväll.
Idag så har det hänt nåt värt att nämnas....snickarn kom och satte in den nya altandörren.

Blev kanon med en dörr ut till altanen, var lite närvös innan men när tigersågen gjort sitt så var det för sent att ångra sig.

Tjocka väggar....ca 27 cm mellan vindpapp och inre gipsskiva.

Blev kanon med en dörr ut till altanen, var lite närvös innan men när tigersågen gjort sitt så var det för sent att ångra sig.

Tjocka väggar....ca 27 cm mellan vindpapp och inre gipsskiva.
Visst är det någon som läser
Satt just igår och funderade på om det skulle komma några nya bilder snart. Älskar detta forum och härligt med all inspiration man får genom att kika på andras projekt. Själv har jag kvar att byta överskåpen i köket och några luckor men det får nog bli efter jul.
Nu är köket användbart igen, behöver lite belysning och små fix samt omtapetsering men allt det stora är iaf gjort, känns skönt !!
Kyl och frys på plats, narturligtvis tog sockeln slut så jag får skaffa en bit till. Lucorna över fläkten ska lämnas till en snickare för att kortas av lite.






