Hejsan!
Min gamla betongblandare har nu efter ca 8 år och flitig användning gett upp.
Jag tänkte ersätta den med en lite proffsigare modell och har sett denna Atika-blandare hos flera uthyrningsföretag, den säljs även på Ebay i Tyskland.
Dock verkar det helt omöjligt att hitta någon i Sverige som säljer denna modell.
Är det någon som vet var man kan köpa denna eller motsvarande lite bättre modell?
Modellen heter: Profi 145 S
http://www.atika.de/t3/bau/betonmischer/profi-145-s.html

Övrigt
När jag googlat runt efter bengblandare så har det visat sig att alla modeller och märken ägs av samma gigantiska företag, Altrad. De verkar tillverka varenda blandare i hela europa...

• image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
M
Du kommer bli så nöjd så nöjd. Atika profi is the shit kan man säga...

Bor du långt från prevex och inte vill ha den skickad så kan du höra med din närmaste bygghandel som inte är bauhaus/byggmax etc så kan de nog ta hem en åt dig.

Problemet med företag som Prevex (och flera liknande företag) är att de primärt vänder sig till företag.
Dessa får sedan en typisk "rabatt" på alla inköp på mellan 15-40%.
Rabatten skapas genom att företaget lägger motsvarande höjning på sitt listpris.

Om en privatperson skall handla så får man betala listpriset eller försöka tjata sig till ett bättre pris som ändå är löjligt högt.
Man känner sig inte speciellt välkommen som kund i en sådan situation.
Det känns snarast pinsamt.

Men jag kanske skall kontakta dem och höra vad en blandare kostar innan jag dömer ut dem ;-)

• Gilla
HaendigeHerrn
  • Laddar…
Hos Ahlsell finns den, om du har någon som kan handla där. Pris med moms ca 4500:-

Nej, jag har tyvärr lite dåligt med kontakter som kan handla byggvaror åt mig, det var ju ett riktigt bra pris annars.
Konstigt att en del proffsbutiker skall vara så krångliga att handla från.

Är det någon som har möjlighet att se vad denna maskin kostar hos Prevex?
4500kr med moms på ahlsell lät ju väldigt bra, man kan ju hoppas att jag kan handla den till något liknande som privatperson hos Prewex.

Har du provat att gå till Ahlsells med kontokortet i högsta hugg? Det har funkat för mig. De vill inte hantera kontanter, men vem vill det? Det är ju bara kriminella, gamlingar och lantisar som hanterar kontanter.

Hejsan, nu har jag ringt Prevex. Den fanns inte i lager och kostade 5500kr + moms alltså 6900kr.
De var inte så sugna på att sälja till privatpersoner kändes det som och blandaren skulle inte dyka upp förrän tidigast om en månad.
Frågan är väl vad jag som privatperson får betala för den om jag ens får köpa den, Ahlsell har väl säkert ett rabattsystem som de flesta andra.

En bättre uthyrningsfirma borde kunna sälja den till dig. Jag vet att t.ex. Perssons hyrmaskiner äver säljer nya maskiner om du vill köpa.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.