4 551 läst ·
6 svar
5k läst
6 svar
Var kan jag köpa ett verktyg för att svetsa en våtrumsmatta?
Om det är kittet du köpt så har du väl det mesta för mattläggning.
Efter du kört den så vrid ner värmen så mycket det går och låt den gå tills det blåser kallt, då håller elementet mycket längre.
Duger säkert för att svetsa med.
Ska du lägga matta själv? Har du någon erfarenhet av mattläggning?
Efter du kört den så vrid ner värmen så mycket det går och låt den gå tills det blåser kallt, då håller elementet mycket längre.
Duger säkert för att svetsa med.
Ska du lägga matta själv? Har du någon erfarenhet av mattläggning?
Tack för snabbt svar. Jag har inte köpt kittet än, men det lutar mot den. Finns inte så många alternativ vad jag vet. Bra poäng för att öka livslängden på elementet. Jag tänker lägga mattan själv, utan någon erfarenhet. Behöver träna på spillbitar!nino skrev:
Lycka till, posta gärna bilder på resultatet, gärna makrobilder. För om det blir bra så ska du ha beröm för det är inget för lekmän att ta sig an att lägga plastmatta och värma runt rör och skära till bra innerhörn och sedan få till en snygg svets!S Spacecake skrev:
Du behöver en ordentlig fön/värmepistol också annars går det inte.
Ett tips är att kapa till en masonitremsa på kanske 10*30cm, som kapas i 45grader i ena änden, den kan du skära efter när du ska göra hörnen.
Kan säga att det är skitsvårt att få till och idag med PUR ytskikt så är det ännu svårare...
Kolla med någon mattläggare först vad dom ska ha, finns väl några som gör svartjobb fortfarande.
Kan vara värt 5000 eller så för att få det bra
Ett tips är att kapa till en masonitremsa på kanske 10*30cm, som kapas i 45grader i ena änden, den kan du skära efter när du ska göra hörnen.
Kan säga att det är skitsvårt att få till och idag med PUR ytskikt så är det ännu svårare...
Kolla med någon mattläggare först vad dom ska ha, finns väl några som gör svartjobb fortfarande.
Sen har ju endel fallenhet för det och kan direkt.
En bekant gjorde allt utom svetsningen själv, det tog han dit en mattläggare för, han tyckte det var så bra gjort för att vara första gången så han tog inte ens betalt för svetsningen 😄
En bekant gjorde allt utom svetsningen själv, det tog han dit en mattläggare för, han tyckte det var så bra gjort för att vara första gången så han tog inte ens betalt för svetsningen 😄
Bra tips(igen)! Jag tänker också att det är skitsvårt med hörnen. Jag gör ett försök (eller fler!) och om det skiter sig blir det att vända sig till proffs. Absolut värt några tusenlappar för att få det tätt/snyggt.nino skrev:
Du behöver en ordentlig fön/värmepistol också annars går det inte.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Bordssåg Dewalt DW745 - saknar verktyg för att byta klinga, vart kan man köpa dessa i Sverige?
Verktyg & Maskiner -
Verktygshållare, var kan man köpa denna?
Verktyg & Maskiner -
Var köpa verktyg för att forma pinnar (bild))
Verktyg & Maskiner -
Sågblad till Bosch multiverktyg. Vart köpa?
Verktyg & Maskiner -
Var kan man köpa reservdelar till elverktyg?
Verktyg & Maskiner