1 378 läst ·
5 svar
1k läst
5 svar
Var kan jag hitta marken för detta experiment?
Jag vill göra några experiment med husbyggnation som att bygga liten grund, SIP House etc för att bevisa konceptet. Var kan jag hitta marken för detta experiment?
Jag vill inte bo i det här huset. Jag vill inte köpa tomten och ta tillstånd från Kommune för förverkligande.
Jag vill inte bo i det här huset. Jag vill inte köpa tomten och ta tillstånd från Kommune för förverkligande.
Grundstött
· Halland
· 28 348 inlägg
Du får nog köpa en tomt någonstans, och hoppas att du får bygglov
Annars kanske bygga som Attefall på dina föräldrars tomt?
Lycka till, och välkommen till Bygga Hus-forumet!
Annars kanske bygga som Attefall på dina föräldrars tomt?
Lycka till, och välkommen till Bygga Hus-forumet!
Tack.
Attefallshus är attraktiv för mig. Jag bor i Göteborg och tomterna här är mycket dyra.
Försökte också läsa
https://sv.wikipedia.org/wiki/Attefallshus
Attefallshus är ett komplement till befintligt hus.
Mina föräldrar kommer inte från Sverige så ingen gratis tomt för mig. Jag kan inte ge bort huset eftersom jag vill visa konceptet och utföra mätningar om luftfuktighet, temperatur, luftkvalitet året runt i olika förhållanden. Kanske simulera olika väder. Kan något institut eller kommun ge en tomt för dessa experiment under några år?
Attefallshus är attraktiv för mig. Jag bor i Göteborg och tomterna här är mycket dyra.
Försökte också läsa
https://sv.wikipedia.org/wiki/Attefallshus
Attefallshus är ett komplement till befintligt hus.
Mina föräldrar kommer inte från Sverige så ingen gratis tomt för mig. Jag kan inte ge bort huset eftersom jag vill visa konceptet och utföra mätningar om luftfuktighet, temperatur, luftkvalitet året runt i olika förhållanden. Kanske simulera olika väder. Kan något institut eller kommun ge en tomt för dessa experiment under några år?
Självbyggare
· Stockholm
· 10 104 inlägg
Kolla med någon industri i branschen om de vill låna ut ett hörn på sitt område.
Du får dock räkna med tillfälligt bygglov även om du inte skall bo där om den kommer att stå längre än byggtiden.
Du får dock räkna med tillfälligt bygglov även om du inte skall bo där om den kommer att stå längre än byggtiden.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vart kan jag hitta den delen!! Gångjärn till (ELSA) duschdörrar.
Badrum -
Hur hittar jag borrhål för bergvärmepump
Värmepumpar -
Slipmärken, repor efter målare som fixat våra fönster.
Fönster & Dörrar -
Varför spara marken om man ändå ska bygga på den?
Trädgårdsmaskiner -
Långa ändhättor / krympslangar? Vart hittar man dessa?
El