2 679 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
Var hittar man granit till bra pris??
Har fått en offert på en 30 mm tjock 3 meter lång mörkgrå granitskiva med underlimmad ho och håltagning för spishäll, komplett med frakt, måttagning och monterat och klart för totalt 16000:- (exkl. diskho ca. 2000
. I 40 mm tjocklek kostar den ca. 2000:- extra.
Är detta ett bra pris och vad har ni för erfarenheter när det gäller stenskivor/granitskivor i kök.
Är detta ett bra pris och vad har ni för erfarenheter när det gäller stenskivor/granitskivor i kök.
Moderator
· Stockholm
· 57 747 inlägg
Om du bor i Stockholmsområdet, så kan du kontrollera med Stenfirman Bror Törner på Norr mälarstrand. De annonserar om bänkskivor från 1700:-/m. Till det priset kommer kostnad för urtag etc. Dessutom så får du själv stå för måttatgning (inkl ansvar för att mätningen är korrekt), frakt och montering.
Nu tror jag att priset varierar lite med vilken granit sort du väljer, men det kan ju vara värt att kontrolelra.
Nu tror jag att priset varierar lite med vilken granit sort du väljer, men det kan ju vara värt att kontrolelra.
hempularen skrev:Om du bor i Stockholmsområdet, så kan du kontrollera med Stenfirman Bror Törner på Norr mälarstrand. De annonserar om bänkskivor från 1700:-/m. Till det priset kommer kostnad för urtag etc. Dessutom så får du själv stå för måttatgning (inkl ansvar för att mätningen är korrekt), frakt och montering.
Ungefär samma pris på Silvan om man väljer någon av deras standardvarianter om jag minns rätt.
Klicka här för att svara