5 585 läst ·
9 svar
6k läst
9 svar
Var hittar man en kastsåg till vettigt pris lite akut ?
Insett att jag behöver en kastsåg, och det ganska omgående. Hittat en mängd på nätet men många är horribelt dyra, 4000 för en sågkedja och lite rep är för bra.Nån som känner till nån svensk eller snabb nätåterförsäljare med vettiga priser?
Köp en sågkedja av lämplig längd och dimension och ett rep och gör en kastsåg.
Mitt förslag var nog inte bra vid närmare eftertanke eftersom kastsågen sågar åt båda hållen.
Slipa ett skär på baksidan skärlänken kanske inte är någon bra ide heller eftersom tanden lutar bakåt.
På skogsforum finns erfarenhet av hur man använder en kastsåg.
Mitt förslag var nog inte bra vid närmare eftertanke eftersom kastsågen sågar åt båda hållen.
Slipa ett skär på baksidan skärlänken kanske inte är någon bra ide heller eftersom tanden lutar bakåt.
På skogsforum finns erfarenhet av hur man använder en kastsåg.
Redigerat:
Hobbysnickare
· Jönköping
· 268 inlägg
slaskman skrev:
Insett att jag behöver en kastsåg, och det ganska omgående. Hittat en mängd på nätet men många är horribelt dyra, 4000 för en sågkedja och lite rep är för bra.Nån som känner till nån svensk eller snabb nätåterförsäljare med vett
L L A Axelsson skrev:Köp en sågkedja av lämplig längd och dimension och ett rep och gör en kastsåg.
På skogsforum finns erfarenhet av hur man använder en kastsåg.iga priser?slaskman skrev:
Jag köpte nyaste kastsågen från Nordic Pocket Saw. Kostade 1899 och är nöjd med kvaliten och att arbeta med den. https://nordicpocketsaw.com/sv/produkt/nordic-pocket-saw-arboristen-2/slaskman skrev:
Kanske lite sent svar men skickar tips ändå
Klicka här för att svara