Insett att jag behöver en kastsåg, och det ganska omgående. Hittat en mängd på nätet men många är horribelt dyra, 4000 för en sågkedja och lite rep är för bra.Nån som känner till nån svensk eller snabb nätåterförsäljare med vettiga priser?

• Gilla
Lilllen
  • Laddar…
Köp en sågkedja av lämplig längd och dimension och ett rep och gör en kastsåg.

Mitt förslag var nog inte bra vid närmare eftertanke eftersom kastsågen sågar åt båda hållen.
Slipa ett skär på baksidan skärlänken kanske inte är någon bra ide heller eftersom tanden lutar bakåt.

På skogsforum finns erfarenhet av hur man använder en kastsåg.

Redigerat:
T Taxture skrev:
[länk]
Slutsåld

T Taxture skrev:
[länk]

och knyt dit två rep?
Letar den modell motorsågkedja

Fulkemisten
Det du letar efter heter trådsåg. En sån och ett bra snöre som t ex fallskärmslina/paracord så är saken biff.

slaskman slaskman skrev:
Insett att jag behöver en kastsåg, och det ganska omgående. Hittat en mängd på nätet men många är horribelt dyra, 4000 för en sågkedja och lite rep är för bra.Nån som känner till nån svensk eller snabb nätåterförsäljare med vett
L L A Axelsson skrev:
Köp en sågkedja av lämplig längd och dimension och ett rep och gör en kastsåg.

Mitt förslag var nog inte bra vid närmare eftertanke eftersom kastsågen sågar åt båda hållen.
Slipa ett skär på baksidan skärlänken kanske inte är någon bra ide heller eftersom tanden lutar bakåt.

På skogsforum finns erfarenhet av hur man använder en kastsåg.
slaskman slaskman skrev:
Insett att jag behöver en kastsåg, och det ganska omgående. Hittat en mängd på nätet men många är horribelt dyra, 4000 för en sågkedja och lite rep är för bra.Nån som känner till nån svensk eller snabb nätåterförsäljare med vettiga priser?
iga priser?
slaskman slaskman skrev:
Jag köpte nyaste kastsågen från Nordic Pocket Saw. Kostade 1899 och är nöjd med kvaliten och att arbeta med den. https://nordicpocketsaw.com/sv/produkt/nordic-pocket-saw-arboristen-2/
Kanske lite sent svar men skickar tips ändå

• Gilla
David J.
  • Laddar…
D
Har också en Nordic Pocket Saw - deras kastsåg som gör jobbet till ett rimligt pris

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.