Jag har spegelskjutdörrar i en hall som förra ägaren renoverade cirka år 2000, där golvskenan blivit skev och dörrarna spårar ständigt ur. Vi monterade ner dörrarna och tänkte skaffa en ny skena. Vi var dessutom så korkade att vi slängde skenan på ÅVC innan vi tog mått på den. Nu har jag googlat och frågat runt utan framgång och undrar därför om någon av er vet hur jag ska hitta rätt ersättningsskena.
Detta vet jag:
Den ursprungliga golvskenan var av aluminium med två spår för hjul, ca 8 cm bred.
Hjulmekanismen är av modell stanley 17-4264y-000. Takskenan är 8 cm bred.
Detta vet jag:
Den ursprungliga golvskenan var av aluminium med två spår för hjul, ca 8 cm bred.
ja golvskenans längd är samma som toppskenan, de är väldigt lika varandra oavsett märke , det där skulle kunna vara en lumi men kan lika gärna vara elfa eller något annat , jag skulle provbeställlt denna från bauhaus och lämnat tillbaks om den inte skulle funka
Jag var nog dålig på att förklara, det är alltså bredd och modell på golvskena jag är osäker på. Längd får jag såklart ta samma som takskenan.L Limkbo skrev:Jag har spegelskjutdörrar i en hall som förra ägaren renoverade cirka år 2000, där golvskenan blivit skev och dörrarna spårar ständigt ur. Vi monterade ner dörrarna och tänkte skaffa en ny skena. Vi var dessutom så korkade att vi slängde skenan på ÅVC innan vi tog mått på den. Nu har jag googlat och frågat runt utan framgång och undrar därför om någon av er vet hur jag ska hitta rätt ersättningsskena.
Detta vet jag:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Var hittar jag en ny insatts till denna MMA radiatorventil från -88
Värme allmänt -
Vart hittar jag nya packningar till Arcu-ventiler radiatorer?
Värme allmänt -
Var hittar man snygga våtrumsmattor?
Badrum -
Hur vet man om dörren går att låsa och vart hittar man nyckel?
Fönster & Dörrar -
Var hittar jag en ny pump en lördag i malmö/Skurup/ystad
Vatten & Avlopp