3 321 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
Var hittar jag högblank oljefärg?
Hej
Jag söker med ljus och lykta efter högblank oljefärg (glans 90) som ju har slutat säljas. Ska måla pärlspont i ett kök och har på andra ställen i huset målat med just denna. Har nu försökt med Servalc Exklusiv som är en oljebaserad vattenburen färg, men den ser ändå "plastig" ut! Någon som har ett tips? Kan man hitta den i Norge tro? Eller är det någon som sitter på ett STORT lager av denna färg? Eller finns det NÅGOT annat man kan använda som ger ett lika bra resultat? HJÄLP! Det nya köket står och väntar i vardagsrummet.
Jag söker med ljus och lykta efter högblank oljefärg (glans 90) som ju har slutat säljas. Ska måla pärlspont i ett kök och har på andra ställen i huset målat med just denna. Har nu försökt med Servalc Exklusiv som är en oljebaserad vattenburen färg, men den ser ändå "plastig" ut! Någon som har ett tips? Kan man hitta den i Norge tro? Eller är det någon som sitter på ett STORT lager av denna färg? Eller finns det NÅGOT annat man kan använda som ger ett lika bra resultat? HJÄLP! Det nya köket står och väntar i vardagsrummet.
Har sett prov på den och den gamla lacknaftalösta men kunde inte skilja på vilken av utseendet att döma. Däremot så gissade jag rätt när jag luktade på de båda listbitarna... Den nya varianten är inte plastigare än den gamla.
Vilken kulör ska du ha av den?
Vilken kulör ska du ha av den?
Hej Jens, Det blir vit pärlspont, s-0500-n. Men tro mig, när jag målat upp en hel vägg med den nya färgen så syns det. På färgaffären sa de som du och ingen önskar mer än jag att det vore sant. Men, resultatet ser fortfarande plastigt ut. Kan bara jämföra med tidigare målade ytor och känslan är inte densamma. Kanske är jag överkänslig =)
Klicka här för att svara