Har en pumpautomat där jag inte prioriterade kvaliten och så vart det ju inte bra! Den är inköpt nu i år så den går ju på garanti men tror ändån inte att det är rätt lösning!
Har en pumpautomaten som går hela tiden- slår ifrån med väldigt korta ryck. Det beror säkert på att trycktanken är vattenfylld! Har försökt buffra mot med tryckluft och det gick bra några gånger men nu tror jag att ventilen har hängt sig på något sätt eftersom det går inte fylla på med luft! Det löste ju inte riktigt problemet heller eftersom efter en vecka var ju tanken full igen!
Har inte velat reklamera hela för jag har behövt pumpen nu i sommar och inte kan vänta tills den är färdiglagat!
Men nu börjar jag fundera om det överhuvudtaget är idé eftersom kvaliten blir inte bättre även om jag får en ny och de går ju inte att dränera på vintern utan att skruva isär allt!
1. Någon som har ett bra knep att komma tillrätta med hängda luftventil?
2. Var hittar man pumpautomat som går att dränera utan att behöva demontera hela paketet varje vinter och sedan återkomsters på våren? En luftkompressor med röd-svart motor ovanpå en silverfärgad behållare, placerad nära en vit vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

H håbbe1961 skrev:
Du kan byta ventilnål med detta verktyg
[länk]
Ah, vilka underbara verktyg det finns!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.