Var hade ni satt blandaren?

• Vid kortsida

0 Röster 0,0%
  • Vid långsida

2 Röster 100,0%
  • Antal röster
    2
Funderar på om jag gjorde ett misstag med att placera blandaren för dusch/badkar på långsidan istället för det normala, att ha den vid kortsidan. Tänkte att det skulle vara skönare för fötterna när man badar eller om man vil ligga på andra hållet för huvudet.

Nackdelen blir istället när man duschar, känns det inte konstigt att ha duschen vid sidan om sig istället för framför sig? Eller det kanske inte spelar någon roll?

Det går ju alltid att vända badkaret också, även om jag ogärna har det ovan badkaret för att skydda det bättre.

Ritningar över badrum med två layoutalternativ för placering av blandare vid badkar, en vid kortsidan och en vid långsidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Både nu och i föra boendet så har vi blandaren längs långsidan, men när vi gör om badrummet så kommer vi vrida badkaret men behålla blandaren längs nuvarande väggen, vi kommer köra med dolda rör och badkarets långsida kommer att vara mot yttervägg, man bör/ska undvika dolda rör i yttervägg

• Gilla
maximm
  • Laddar…
BirgitS
Det är väl bra om rören inte behöver dras längre än nödvändigt och dessutom slippa dra dem i en yttervägg.

• Gilla
maximm och 1 till
  • Laddar…
Tips: Det går att vända på kroppen när man duschar... lättare än att vända badkaret :crysmile::crysmile:

Allvarligt... det där är en vanesak.

• Gilla
maximm
  • Laddar…
Köp en extra lång slang till duschen och montera fästet på kortsidan. :) Annars tror jag som ricebridge att det är en vanesak

• Gilla
ricebridge
  • Laddar…
ricebridge ricebridge skrev:
Tips: Det går att vända på kroppen när man duschar... lättare än att vända badkaret :crysmile::crysmile:
Om du tänker på mitt inlägg så vrider vi badkaret för att vi ska möblerar om ganska mycket i badrummet.

Jag hade satt badkaret på motstående vägg och satt in en separat dusch där badkaret står.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.