Kalle91
Hej. Har fått igång pelletsbrännaren nu efter massa huvudvärk. Har haft den igång i någon halvtimme men fortfarande inte varmare i elementen eller i rören som går från kaminen upp till pumpen. Vad kan detta bero på? Ser även ut som att det i nuläget inte kommer ut rök från skorstenen. Jag har ingen dragbegränsare utan röret upp mot skorstenen är helt öppet.

Några idéer?
Upp
Skriv svar
 
Kalle91
Kan nämna att det läcker lite vatten från Skvallerröret. Läste runt lite på äldre trådar av andra som haft liknande problem och någon nämnde att det kan vara så att "värmeslingor i pannan läcker in kallt vatten" och att det då visar sig genom bland annat att ett skvallerrör sitter och droppar. Vilket det gör för min del
 
  • Vatten droppar från ett skvallerrör i mörker, tecken på möjlig läcka.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.