Jag hade kollat på tretti.se och fått ihop summan till 85000 för alla vitvaror. Gick till hemma-butiken och sa att jag ville köpa alla vitvaror, fick allt för 84000 plus en centraldammsugare och Moccamaster på köpet. Trodde att nätet var billigast men icke. Rätt bra med lokal handlare då man behöver nåt extra rör till centraldammsugare och så, man har någon att snacka med.

bumpaberra skrev:
...Trodde att nätet var billigast men icke. Rätt bra med lokal handlare då man behöver nåt extra rör till centraldammsugare och så, man har någon att snacka med.
Visdomsord som borde skrivas i sten. :)

Johan Gunverth skrev:
Visdomsord som borde skrivas i sten. :)
Instämmer helt. Nätbutiker är bra, för de har fått till en konkurrens även på orter där antalet butiker är få. Men, om skillnaden i pris är liten så handlar jag gärna lokalt därför att det blir så mycket smidigare med en reklamation. Utan att man är alltför pessimistiskt lagd så är sannolikheten rätt så stor för att någon av de 10-12 grejerna man köper går sönder inom garantitiden. Och då kan det vara skönt med en lokal handlare.

Dessutom tror jag på principen att låta pengarna stanna på hemmaplan. Det gör att det blir fler jobb, högre huspriser, mer välfärd och en mer välmående stad än om pengarna hamnar någon annanstans.

Jag ringde till alla vitvarubutiker jag kände till och bad om offert på de produkter jag ville ha. Sedan tog jag de 2 bästa dvs. billigaste offerterna och så åkte jag ner till dom och frågade om det var deras sita bud. Till slut fick jag ca 25% rabatt på de varor jag vill ha. Vitvaror för hela juset inkl. centraldamsugare och luftavfuktare. Man skall inte var bly alla vill sälja så det går att pruta rätt bra.

Jag har varit runt till ett antal olika lokala handlare nu och jag förstår verkligen ingenting. Jag trodde de ville sälja något, men det verkar inte som det.

Vi tyckte att vi fick ett riktigt skitbud från Tretti.se, men övriga är mellan 6000-10 000 kr dyrare. Om vi köper vitvara för vitvara där det är som billigast så skiljer det bara 1000 kr mot Trettis sk offert.

Fy vad besvikna vi är. Får kolla upp de tips som vi fick ovan.

Hur ser det ut med garantireparationer från de olika kedjorna. Någon som utmärker sig bättre eller sämre.
För min del så ser jag vikten av snabb service minst lika viktigt som priset. Har man en frys som går sönder så vill man ju helst ha hem någon samma dag som fixar det. Är väl det som oroar mig mest om man skulle köpa över nätet...

Spelar ingen roll vart du köper varorna det är ju samma servicekillar oavsett....
Pajjar ett AEG kylskåp så ringer man Elektroluxservice oavsett om man köpt det på Elektroluxhomebutiken eller på Elgiganten.

Jesca_j skrev:
Spelar ingen roll vart du köper varorna det är ju samma servicekillar oavsett....
Pajjar ett AEG kylskåp så ringer man Elektroluxservice oavsett om man köpt det på Elektroluxhomebutiken eller på Elgiganten.
Hahhaaaaahahaa...host...host...harkel!

Skämt åsido; prispressare brukar se till att förhandla bort tillverkargarantier för att få ner priset mot kund och istället sälja på (oss) en försäkring eller något som liknar en garanti, t.ex. 1 års "garanti" istället för kanske 3 års tillverkargaranti. Denna "garanti" kan då köpas upp från vem som helst, även ordinarie serviceorganisation. Detta är något som kunden vanligtvis inte märker.

Får ibland höra dumheter som "Men den skickas ju till Tyskland" eller "Sony har ju bara ett års garanti" i jobbet och då är man jäkligt glad att grejerna är plockade från rätt ställe.

Elgiganten tror jag har hyffsade priser på vitvaror, men som jerk sa..kolla på pricerunner.se

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.