2 453 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Var brukar transformatorn sitta
Hej,
Dum fråga kanske men jag ska byta ut halogenspottar till led som sitter i taket i köket. Taket är sänkt och elen är dragen i mellanrummet. Det jag inte kan hitta är transformatorn. Det ska vara en elektriker som gjort det. Var brukar de i regel sätta transformatorn. Kan de ha satt den någon annan stans? Känns extremt knäppt om de satt den någonstans där man inte kommer åt.
Dum fråga kanske men jag ska byta ut halogenspottar till led som sitter i taket i köket. Taket är sänkt och elen är dragen i mellanrummet. Det jag inte kan hitta är transformatorn. Det ska vara en elektriker som gjort det. Var brukar de i regel sätta transformatorn. Kan de ha satt den någon annan stans? Känns extremt knäppt om de satt den någonstans där man inte kommer åt.
I vårt fall i köket så ligger de bredvid spottarna på taket, man kommer åt dem lättast genom att ta bort spottarmaturen så hålet blir större än om man bara tar bort själva lampan. Köket är en gammal installation. I vårt badrum som renoverades nyligen så satte vi in spottar i det gamla nedreglade planktaket där var det knepigare pga utrymmesskäl så där sågade elektrikern egna fack för trafon vilka sedan så klart inte matchar mot hålen i gipsen så dessa går inte att byta med annat än att man river delar av taket i badrummet, kanske blev mindre genomtänkt.
Klicka här för att svara