2 838 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Vända på blandare?
Hej, har köpt en köksblandare FM Mattson 9116-0000 som har diskmaskinsavstängning och handdusch. Dock visade det sig när vi fick hem kranen att avstängningsdelen till diskmakinen sitter på baksidan av blandaren vilket gör att den inte får plats mellan väggen och hålet i diskbänken... (suck! borde ju kollat upp det innan kan tyckas).
Så till min fråga: Går det att vända på detta på något sätt så att diskmaskinsavtängningen kommer frammåt, eller är det bara till att lyfta fram diskbänken några centimetrar för att få plats?
Så till min fråga: Går det att vända på detta på något sätt så att diskmaskinsavtängningen kommer frammåt, eller är det bara till att lyfta fram diskbänken några centimetrar för att få plats?
Går det inte att lämna tillbaka kranen och köpa en som passar bättre? Att flytta runt diskbänken för att få kranen att passa hade jag aldrig gjort. Då hade jag hellre köpt en ny och krängt den gamla på blocket (om det inte gick att lämna tillbaka den).jennypenny skrev:Hej, har köpt en köksblandare FM Mattson 9116-0000 som har diskmaskinsavstängning och handdusch. Dock visade det sig när vi fick hem kranen att avstängningsdelen till diskmakinen sitter på baksidan av blandaren vilket gör att den inte får plats mellan väggen och hålet i diskbänken... (suck! borde ju kollat upp det innan kan tyckas).
Det skulle ju kunna varit ett alternativ, men utbudet av blandare med handdusch + diskmaskinsavstängning är ganska begränsat så det får bli så.
Mailade till FM Mattson och fick till svar att blanderen från början var tillverkad för en speciell diskbänk...
Mailade till FM Mattson och fick till svar att blanderen från början var tillverkad för en speciell diskbänk...
Firman i huset brevid. http://webbase.ostnor.net/Moraweb/main.aspx?NodeId=23571&catName=Katalogdatabas&lang=1 modll Mora Cera ESS
Klicka här för att svara