Använder man valvstöd vid gjutning även i mindre byggen alltså enfamiljshus eller löser man uppallning/ fixering av rör på något annat sätt?
Jag har sett olika versioner av valvstöden, de i metall och de kraftiga röda i plast eller de i orange som man måste sätta i par. Vilka är att föredra och vad gör det ena bättre än det andra?
Finns det behov att mixa dem så som på bilden och varför i så fall?
[bild]