Status
Tråden är låst och går ej att kommentera.
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Tack för ditt svar.
Du glömde dock att svara på fråga nr 1, om hur valfusket går till. Exakt i vilket/vilka steg av val- och/eller rösträkningsprocessen valfuskar Socialdemokraterna? Jag vill också veta hur du fått kännedom om detta?
Finns massor av sätt att fuska på titta på totalcontrols wikipedia-länk. Grov överrepresentation från S. Där kan du också se hur de olika fusken gått till
 
  • Haha
kashieda
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Jag tror att det är väldigt vanligt att inte veta vad 3:12 handlar om. Det är ju mest de som är delägare eller nära vänner till sådana som vet det.
Det är ju ett stort problem och varför sossarna kunde förstöra tillväxten under 60,70 och 80-talet just för att folk har så dålig koll på finanspolitik. 3:12 kom ju till som ett direkt svar på krisen efter välfärdsexperimnetet som gjordes under dessa mörka år.

Och nu prisas maggan av gråsossarna i fallangen när hennes retorik innerhåller flört och romantik från denna era. Definitionen av en idiot är att göra samma sak igen och förvänta sig ett annat utfall

edit: men nu slipper vi skiten. Bye, bye maggan
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Finns massor av sätt att fuska på titta på totalcontrols wikipedia-länk. Grov överrepresentation från S. Där kan du också se hur de olika fusken gått till
Läsa på Wikipedia kan jag göra själv. Nu var frågan ställd till dig, så svara gärna.
 
BirgitS
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Grov överrepresentation från S
Som sagt, verkligen inte en objektiv redogörelse.
#374
#376

Mycket vanligt där var dessutom att SD-valsedlar försvinner och det har inte S något att vinna på däremot M och KD. #384
 
  • Gilla
Rasputitsa
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Läsa på Wikipedia kan jag göra själv. Nu var frågan ställd till dig, så svara gärna.
Jag har ju nämnt fusket med att åka runt till ålderdomshem och lura gamlingar redan.
 
Nu är ju inget säkert förrän vi har en regering, men lite intressant är det ju ändå att tänka på att alla de som röstade på Nyans (i första hand muslimer som tidigare röstat (S)) troligen gjorde så att det röda laget tappade nästan en procent av rösterna i riksdagsvalet, och därmed valsegern.

Så SD har Nyans-röstarna att tacka för sin nya maktposition. Undrar om de som röstade på Nyans hade räknat med det?
 
  • Gilla
Dilato och 5 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Som sagt, verkligen inte en objektiv redogörelse.
#374
#376

Mycket vanligt där var dessutom att SD-valsedlar försvinner och det har inte S något att vinna på däremot M och KD. #384
Att gömma valsedlar är typiskt något vänstern håller på med. Inget värdig en borgare.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det är ju ett stort problem och varför sossarna kunde förstöra tillväxten under 60,70 och 80-talet just för att folk har så dålig koll på finanspolitik. 3:12 kom ju till som ett direkt svar på krisen efter välfärdsexperimnetet som gjordes under dessa mörka år.

Och nu prisas maggan av gråsossarna i fallangen när hennes retorik innerhåller flört och romantik från denna era. Definitionen av en idiot är att göra samma sak igen och förvänta sig ett annat utfall

edit: men nu slipper vi skiten. Bye, bye maggan
Så du håller med om att ditt inlägg #385 inte var särskilt vettigt?
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag har ju nämnt fusket med att åka runt till ålderdomshem och lura gamlingar redan.
Svara gärna mer utförligt, och beskriv när i val- och/eller rösträkningsprocessen valfusket förekommer.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Så du håller med om att ditt inlägg #385 inte var särskilt vettigt?
Jag tror tyvärr vänsterväljare inte förstår vikten av tillväxt nej. Om de kan få lite bidrag osv så skiter de fullständigt i att det havererar landet på sikt. Det är ju bara titta på hur det ser ut här på byggahus. du och andra prisar ju de åren som var helt ohållbara ur ett ekonomist perspektiv.
 
BirgitS
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Att gömma valsedlar är typiskt något vänstern håller på med. Inget värdig en borgare.
Nu håller du på och gissar igen och dessutom världsfrånvänt. Har du inga vettiga argument?

Knasigt att tro att vänstern gör så att M och KD får röster.
 
  • Gilla
Rasputitsa och 1 till
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Svara gärna mer utförligt, och beskriv när i val- och/eller rösträkningsprocessen valfusket förekommer.
Jag är inte arbetslös som du, titta i wikipedian, de hade många bra och kända fall. bla är ålderdomshembitarna med
 
BirgitS
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag tror tyvärr vänsterväljare inte förstår vikten av tillväxt nej. Om de kan få lite bidrag osv så skiter de fullständigt i att det havererar landet på sikt. Det är ju bara titta på hur det ser ut här på byggahus. du och andra prisar ju de åren som var helt ohållbara ur ett ekonomist perspektiv.
Trams
Jag har inte prisat några år.
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Nu håller du på och gissar igen och dessutom världsfrånvänt. Har du inga vettiga argument?

Knasigt att tro att vänstern gör så att M och KD får röster.
Vänstern är inte alltid så genomtänkta.

Exempel. AFA som använder fascistiska metoder.

Eller haha, mins ni Peder som tyckte man skulle sätta vindkraft på bilar :crysmile:

 
BirgitS BirgitS skrev:
Har du inga vettiga argument?
En retorisk fråga? :crysmile:
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.