11 776 läst ·
70 svar
12k läst
70 svar
Välja Web-läsare ...
Chrome på allt. Mest linux. Stora fördelen är att man får med sig surfet till mobilen (android). Tex om man söker en adress i maps.google.com så får man automatiskt vägvisningen dit i i luren när man sätter sig i bilen.
Sedan skönt att få alla bokmärken och senaste flikar med sig på alla enheter (om man som jag har många datorer/plattor/mobiler osv).
Chrome to phone eller liknande plug kan vara bra om man vill läsa vidare på tunnelbanan osv.
Sedan skönt att få alla bokmärken och senaste flikar med sig på alla enheter (om man som jag har många datorer/plattor/mobiler osv).
Chrome to phone eller liknande plug kan vara bra om man vill läsa vidare på tunnelbanan osv.
Jag har problem med Chrome på det sättet att när jag startar en Webbläsare så laddas sidan fort men efter några minuter så går det inte att ladda ner nya webbsidor.
Jag har scannat burken med: FS, Spybot, SUPERAntiSpywere samt rensat med CCleaner utan att fixa problemet
Fråga 1: Vad göra.
Fråga 2: Är det lönt att lägga pengar på filregister-städnings program typ: Uniblue eller RegClean Pro eller SpeedUpMy PC
Jag har scannat burken med: FS, Spybot, SUPERAntiSpywere samt rensat med CCleaner utan att fixa problemet
Fråga 1: Vad göra.
Fråga 2: Är det lönt att lägga pengar på filregister-städnings program typ: Uniblue eller RegClean Pro eller SpeedUpMy PC
Hittade felet i Virusskyddet ! ! ! ! inst. om skyddet sedan fungerar det som vanligt, Google chrome funkar bra.tlundberg skrev:
Vad är "Har du testat Incognito Mode?"
Svar till nyfiken.
Administrator
· Skåne
· 6 813 inlägg
Chrome har ett inkognitoläge som gör att du kan surfa privat. Klicka på de tre horisontella strecken till höger om adressfältet och välj Nytt inkognitofönster. Mer information om inkognitoläget finner du här: https://support.google.com/chrome/bin/answer.py?hl=sv&answer=95464LGG-01 skrev:
Tack för svaret. Det är kanske säkrare att surfa incognito med tanke på identitet kapningarna. skall bättra mig.Per Eskilsson skrev:
Det dök upp en fråga: Vem/vilka är det som inte ser mig?
LGG-01
Redigerat:
Kan vara värt att nämna vad som står på sidan "Att läsa i inkognitoläge innebär bara att Google Chrome inte sparar information om webbplatser som du har besökt. Det kan fortfarande finnas uppgifter om ditt besök sparade på webbplatserna som du besöker. Filer som du sparar på datorn eller mobilenheter finns kvar.
Om du till exempel loggar in på ditt Google-konto på http://www.google.com när du är i inkognitoläge, registreras dina efterföljande webbsökningar i Googles webbhistorik. I så fall måste du pausa Googles spårning av webbhistorik i ditt Google-konto om du inte vill att sökningar ska sparas."
Om du till exempel loggar in på ditt Google-konto på http://www.google.com när du är i inkognitoläge, registreras dina efterföljande webbsökningar i Googles webbhistorik. I så fall måste du pausa Googles spårning av webbhistorik i ditt Google-konto om du inte vill att sökningar ska sparas."
Man kan ju också tillägga att det inte handlar om att gömma din identitet på nätet, utan "tvärtom". Dvs din dator sparar ingen historik, coachar inga bilder, sparar inga cookies etc. Däremot är du och det du gör fullt synligt utåt, dvs servern ser dig "som vanligt". Det är ingen anonymiseringsfunktion
Detta är förvisso helt sant, men det är inte anledningen till att jag föreslog att testa detPer Eskilsson skrev:
Min tanke var att det kanske var någon buggig plugin till Chrome som gjorde att LGG-01 inte kunde surfa ordentligt. Kör man i inkognitoläge stängs alla plugins av, och vi kan därför utesluta det.
Men nu är ju mysteriet löst
Nejdå, jag använder Opera i alla lägen där jag har möjlighet. Älskar MDI-läget, den är snabb, den är stabil, den är konfigurerbar (till skillnad från Chrome), den har en bra downloadmanager.Micke64 skrev:
Om Opera inte skulle funka någonstans så har jag Chrome som fallback, men det är inte ofta det behövs.
Sedan kör jag TOR med Firefox, mest för att jag råkade hitta en förkonfigurerad TOR-klient med Firefox som en portabel programvara.