Jag vill ansluta 3 olika lampor i badrummet till en taksensor.

Lampa 1: 12v led-list
Lampa 2: Spotlight med inbyggd trafo 240v
Lampa 3: 350mA minispot

I mitt huvud ska alla ovan lampor kopplas med respektive drivdon och bli 240v SEN ska sensor komma in i bilden, men som allt annat med el ska man komplicera saker för sensor säljs som 12v/24v/dali? Kan någon förklara varför? Jag förstår inte hur volt har betydelse för en sensor och isåfall varför säljs inte ens 240 variant eller mA... watt förstår jag är intressant hur mkt sensorn klarar av föra genom. Men vilken teknik lampan använder vem fan bryr sig?

Redigerat:
A
Kollar du efter rätt sorts sensor? Det finns en uppsjö sensorer som jobbar med 230V.

A Emil_K skrev:
Kollar du efter rätt sorts sensor? Det finns en uppsjö sensorer som jobbar med 230V.
A Emil_K skrev:
Vah?! Vad kallas dem då. Tittar exempelvis på denna då står det 12v/24v. Tolkar det som jag inte kan använda den med spotlight som kör på mA.

Specifikationer för LED-styrning, inklusive strömförsörjning, effekt, IP-klass, färg och applikation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

https://designlight.eu/switches-and...reless-pir-set-for-wardrobes-with-dimmer.html

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.