991 läst ·
4 svar
991 läst
4 svar
Välja gles för golvvärme
Hej
Ska lägga gles ovanpå 22spån i två rum a 50m2.
Har varit runt å kollat på gles.
Duger 22*120 råplan finsågad? (ca 10kr/m på Byggole)
Den har två sågade spår på ena sidan som ja isåfall lägger nedåt väl?
Några andra förslag?
Mvh Kjell
Ska lägga gles ovanpå 22spån i två rum a 50m2.
Har varit runt å kollat på gles.
Duger 22*120 råplan finsågad? (ca 10kr/m på Byggole)
Den har två sågade spår på ena sidan som ja isåfall lägger nedåt väl?
Några andra förslag?
Mvh Kjell
Det låter otroligt dyrt? Vad skulle poängen vara med detta krångliga alternativ? Låter krångligt för att spara 3mm på höjden.gorran skrev:
Kjell, glesen du hittat funkar utmärkt. Kolla även på byggmax som brukar ha någon 21x120 panel som också funkar bra (heter klädselbräda och kostar 9,45).
Är det 20mm slang du ska lägga så lägger du 120mm brädorna med 30mm mellanrum.
Tack Mathias,
Ja det är 20 slang jag skall lägga.
Jag kollar även ByggMax men med 21 så måste det vara nära att plåten når ner under slangen väl?
Det vill man väl inte eftersom det lär vara varmast just där så känns ju en extra milimeter bara bra.
Ang 20 slang ska man ta den på Silvan eller ska man ta Rinkaby? har även hört att det ska finnas en svart variant som är
UV stabil men den är nog ännu dyrare...
Samma fråga ang plåtar är det värt att ta ful plåtar eller ska man ta Rinkaby? jobbigt om man för att tjäna 20 spänn köpt plåtar där slangen "hoppar ur" eller där plåten bottnar mellan glesen...
Mvh Kjelle
Ja det är 20 slang jag skall lägga.
Jag kollar även ByggMax men med 21 så måste det vara nära att plåten når ner under slangen väl?
Det vill man väl inte eftersom det lär vara varmast just där så känns ju en extra milimeter bara bra.
Ang 20 slang ska man ta den på Silvan eller ska man ta Rinkaby? har även hört att det ska finnas en svart variant som är
UV stabil men den är nog ännu dyrare...
Samma fråga ang plåtar är det värt att ta ful plåtar eller ska man ta Rinkaby? jobbigt om man för att tjäna 20 spänn köpt plåtar där slangen "hoppar ur" eller där plåten bottnar mellan glesen...
Mvh Kjelle
Förstår inte riktigt hur du tänker med 22 eller 21mm, vad blir bättre med 1mm extra? Plåt och slang får plats med 21mm slang. Köp den dimension du får bäst pris på!
Silvan är nog svårt att handla på, dom har väl stängt igen nu? Kolla bästa pris på nätbutikerna. Rinkabyror, sigro.se, byggbo.se - man får kolla vem som är billigast just nu! Jag har köpt både fulslang på Silvan och från dessa tre. Gjorde jag detta från början skulle jag köpt en jätterulle som räckte till hela mitt behov - det blir mycket spill när man har smårullar.
Har ingen erfarenhet av "piratplåtar". Det funkar säkert bra.......!
Silvan är nog svårt att handla på, dom har väl stängt igen nu? Kolla bästa pris på nätbutikerna. Rinkabyror, sigro.se, byggbo.se - man får kolla vem som är billigast just nu! Jag har köpt både fulslang på Silvan och från dessa tre. Gjorde jag detta från början skulle jag köpt en jätterulle som räckte till hela mitt behov - det blir mycket spill när man har smårullar.
Har ingen erfarenhet av "piratplåtar". Det funkar säkert bra.......!
Klicka här för att svara