1 144 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Välja elelement till flott friggebod
Hej
Jag har byggt en friggebod och nu ska snart el dras. Måste fundera på uppvärmningen:
Friggeboden ska användas som galleri så jag vill spara så mycket som möjligt på utrymmet.
Såklart ska elementet vara så effektivt som möjligt och ska klara sig själv och anpassa värmen när vädret växlar. Boden är hyfsat isolerad.
Nedan ser du bild.
Jag funderar på att sätta ett mycket litet element i det fönster som är närmast kameran.
Vardera fönster är ca 60cm brett.
På baksidan av boden finns bara ett litet fönster. Men där vill jag inte ta utrymmet.
Vintertid ska det finnas nån liten grundvärme på elementet, utom när jag har öppet för besök då jag höjer tempen lite.
Nån som har något tips att ge?
Visst finns det väl ett mycket kompakt element att sätta i fönstret?
Det borde väl gå att göra hyfsat snyggt?

Jag har byggt en friggebod och nu ska snart el dras. Måste fundera på uppvärmningen:
Friggeboden ska användas som galleri så jag vill spara så mycket som möjligt på utrymmet.
Såklart ska elementet vara så effektivt som möjligt och ska klara sig själv och anpassa värmen när vädret växlar. Boden är hyfsat isolerad.
Nedan ser du bild.
Jag funderar på att sätta ett mycket litet element i det fönster som är närmast kameran.
Vardera fönster är ca 60cm brett.
På baksidan av boden finns bara ett litet fönster. Men där vill jag inte ta utrymmet.
Vintertid ska det finnas nån liten grundvärme på elementet, utom när jag har öppet för besök då jag höjer tempen lite.
Nån som har något tips att ge?
Visst finns det väl ett mycket kompakt element att sätta i fönstret?
Det borde väl gå att göra hyfsat snyggt?

Jag har tänkt på golvvärme. Nackdel är att det bygger på höjden - friggan är redan ganska låg i tak - plus att jag måste lägga ytterligare ett golv då. Låter dyrt. Har också hört att det inte är så effektivt. Kan det stämma, månne?
Klicka här för att svara