Behöver en dammsugare för handmaskiner och gersågen. Behöver inget super men jag vill att den ska klara spackeldamm/ bilningsdamm utan att man hostar eller att den kläggar igen och brinner. Även att den ska kunna köras med evighetspåse alt. utan påse för stora mängder större spån som från elhyvel och gersåg. Några tipps? tänkte något inte allt för dyrt? Eller är festool enda som gäller om jag vill att den uppfyller kreterierna?:confused:

Jag köpte en av julas oranga meec-dammsugare för en femhundring på rea och skarvade på en överbliven slang från en pensionerad hushållsdammsugare, och det fungerar riktigt bra. Några meter extra slang gör stor skillnad i hanterbarhet.

Jula-dammsugaren suger hyfsat bra, och både maskinen och påsarna är billiga i inköp. Det finns också verktyguttag med autostart.

Jag köpte biltemas grovdammsugare som kostar 500 kr efter att den fick bra köprekommendation i Gör det själv. Funkar bra just till att ansluta maskinerna. Lite irriterande dock att påsarna i maskinen har en tendens att lossna från sitt fäste med följd att filtret sätter igen.

Tack för tipsen :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.