55 534 läst ·
65 svar
56k läst
65 svar
Välja Bordssåg (DW744 vs. Makita 2704)
har också en GTS10:a med GTA60W-stativ. Och just stativet är underbart, klart värt varje krona!Min såg har då klart gjort rätt för sig, håller med om att anhållet kunde varit bättre men det funkar. Har bytt klinga på min till en mer fintandad dock...
Jag röstar på Bosch
/
M
Jag röstar på Bosch
/
M
Bulldog - Vad är det för lister du använt dig av?
Ser onekligen ut som en smutt lösning med förlängt bord med dubelt syfte!
Har en GTS10 med dubbla stativ på väg över från Axminster för stunden! Hoppas den kommer i veckan!
Ser onekligen ut som en smutt lösning med förlängt bord med dubelt syfte!
Har en GTS10 med dubbla stativ på väg över från Axminster för stunden! Hoppas den kommer i veckan!
Du säger alltså att GTA60W är värt slantarna?trojlee skrev:
För sågen i sig är ju som att släpa runt på en GCM10SD (klump)...
jo stativet får sågen att kännas "lätt"...det går lätt att ställa sågen mot en vägg i garaget där den tar mindre plats, det är lätt att lasta sågen om man vill ha den med sig, väldigt rejäla hjul. Stativet känns väldigt robust och när man fäller upp/ihop det så är hävarmen byggd så att nästan vem som hellst kan göra det trots sågens vikt. Jag har satt på tvingmuttrar när jag har fäst sågen i stativet för att snabbt kunna ta lös den men har inte haft lös sågen ännu.
Som sagt så är det lätt att dra runt och det är ingen match att flytta sågen dit man vill ha den ute på gården eller så...
Jag är helnöjd och rekomenderar starkt alla som funderar,
mvh
M
d^_^b
Som sagt så är det lätt att dra runt och det är ingen match att flytta sågen dit man vill ha den ute på gården eller så...
Jag är helnöjd och rekomenderar starkt alla som funderar,
mvh
M
d^_^b
Ja, mobiliteten är ju begränsad så länge rälsen sitter på. Men Incra har varit lite fiffiga och inkluderar stopp som fungerar som "fixeringsminnen", så att man kan montera tillbaka med bibehållen precision.
Jag köpte paketet på Amazon med leverans från ToolKing. Geringsanhållet tog jag från den svenska agenten.
Pris..!..mmmm, tyvärr kan jag inte redovisa det så länge min sambo har tillgång till dator och internetuppkoppling.... Skämt åtsido, det är ju inte direkt billigt men det var en present till mig själv när jag bytte jobb.
Jag köpte paketet på Amazon med leverans från ToolKing. Geringsanhållet tog jag från den svenska agenten.
Pris..!..mmmm, tyvärr kan jag inte redovisa det så länge min sambo har tillgång till dator och internetuppkoppling.... Skämt åtsido, det är ju inte direkt billigt men det var en present till mig själv när jag bytte jobb.
Bara för att runda av och "besvara" ursprungsfrågan så blev det till slut en GTS10 från Axminster och ett GTA60W stativ från Lawson. Ännu har jag har inte hunnit mer än att montera ihop och provsåga lite men det känns helt ok såhär långt. Tack för all hjälp!
Lite sent kommenterat och kanske en dumdumfråga, men används metersystemet på skalor osv på engelska verktyg?TommyJ skrev:
Vi har precis börjat titta runt på en ny bordssåg då den vi har just nu (från Coop) känns som en leksak som ger allt annat än precision vid sågning.
Har funderat på att beställa en 2704 med mobilt bord från Axminster för £629.95 + frakt, vilket skulle ge ett betydligt lägre pris än från någon nätbutik i Sverige.
Verkar visserligen som om många har GTS 10 och är nöjda med den, men rekommendationerna för köp har mest fokuserat kring det lägre priset och vid beställning från Axminster blir faktiskt GTS10 + GTA60 dyrare än Makitas paket.
Är det kanske någon som har några nya synpunkter rörande GTS 10 & 2704 att dela med sig av?
Jag har Makitan med tillhörande bord, och är mycket nöjd med den. Tycker den och Boschen ser snarlika ut, jag har inte testat GTS 10 än. Jag betalade 900 € för såg och bord i butik så jag är väldigt nöjd över priset också. De borde väl motsvara nåt på 8000 kr. 
Axminster brukar ha svindyr frakt på stora tunga paket
Jag köpte min GTS10 hos Miles o GTA60 hos Rubart, vart billiagst så.
Idag tror jag du kan få hem ett GTS/GTA paket från Tyskland för runt 7000kr inkl frakt.
Tror att du blir nöjd med båda sågarna, nog mest en prisfråga.
Jag köpte min GTS10 hos Miles o GTA60 hos Rubart, vart billiagst så.
Idag tror jag du kan få hem ett GTS/GTA paket från Tyskland för runt 7000kr inkl frakt.
Tror att du blir nöjd med båda sågarna, nog mest en prisfråga.
Får se vad jag får för svar från Axminster med prisuppgift på frakten, frugan gillar ju utseendet mest på Makitan , så om dom är likvärdiga så tror jag att en sådan blir "lättast" förhandla till sig...

Är väl klart att man blir lite "frälst" i vissa märken efter ett tag också....
Var mest ute efter om det uppenbarat sig några direkta nackdelar på någon av sågarna, som tippar över till den andra sågens fördel.... Det enda jag konstaterat utöver skillnad i effekt är att 2704's bredare klingdiameter ger den lite mera kaphöjd än GTS 10.
Ganska stora skillnader i pris (till UK's fördel) mellan .DE & .UK på 2704, medan det verkar vara tvärt om på GTS10.
Är väl klart att man blir lite "frälst" i vissa märken efter ett tag också....
Var mest ute efter om det uppenbarat sig några direkta nackdelar på någon av sågarna, som tippar över till den andra sågens fördel.... Det enda jag konstaterat utöver skillnad i effekt är att 2704's bredare klingdiameter ger den lite mera kaphöjd än GTS 10.
Ganska stora skillnader i pris (till UK's fördel) mellan .DE & .UK på 2704, medan det verkar vara tvärt om på GTS10.