50 690 läst ·
2 285 svar
51k läst
2,3k svar
Valet 2026
Som vanligt glider du på sanningen maximaltKrilleman skrev:
Nej, det var exakt 5 månader, inte ca 6 månader ...Krilleman skrev:
Och kostnaden var drygt 1,6 miljarder
Jag orkar inte kolla något, men undrar varför du väljer år 2016, jag slår vad om att det var ett år som passade ditt narrativ.Krilleman skrev:
Så dessa 5 månader ska först ock främst räknas om till 12 månader ifall det ska jämföras med något annat som gäller 12 månader:
= 4 miljarder ...
Men tro inte att det stannar där, utan bränsleprissänkningen kostade ytterligare 7,7 miljarder mellan 1a juli och 30'e november.
Och även detta ska räknas om till 12 månader så det blir nästan 19 miljarder.
Så redan nu har vi en årlig kostnad på 23 miljarder.
Och till detta så kommer vi få betala EU-böter för det missade klimatmålet, vilket vi än inte vet vad det blir, men troligen något runt 10 miljarder.
Så nu är vi plötsligt uppe i 33 miljarder.
Så ALLTSÅ, dina 1,5 miljarder visar sig alltså vara 33 miljarder ...
Så nu undrar jag, är du alltid så där slarvig med siffror?
Är alla dina inlägg så här lögnaktiga/felaktiga?
Är det ens någon idé att vi läser något som du skriver?
Din tes medger att jag räknat oerhört lågt. 👍Mikael_L skrev:
Jag orkar inte kolla något, men undrar varför du väljer år 2016, jag slår vad om att det var ett år som passade ditt narrativ.
Så dessa 5 månader ska först ock främst räknas om till 12 månader ifall det ska jämföras med något annat som gäller 12 månader:
= 4 miljarder ...
Men tro inte att det stannar där, utan bränsleprissänkningen kostade ytterligare 7,7 miljarder mellan 1a juli och 30'e november.
Och även detta ska räknas om till 12 månader så det blir nästan 19 miljarder.
Så redan nu har vi en årlig kostnad på 23 miljarder.
Och till detta så kommer vi få betala EU-böter för det missade klimatmålet, vilket vi än inte vet vad det blir, men troligen något runt 10 miljarder.
Så nu är vi plötsligt uppe i 33 miljarder.
Så ALLTSÅ, dina 1,5 miljarder visar sig alltså vara 33 miljarder ...
Så nu undrar jag, är du alltid så där slarvig med siffror?
Är alla dina inlägg så här lögnaktiga/felaktiga?
Är det ens någon idé att vi läser något som du skriver?
Ursäkta mitt misstag!
Ingen blir miljardär genom att lägga pengarna på hög det förstår alla och dom skapar jobb och tillväxt.B b8q skrev:
Om man inte beskattar miljardärerna ordentligt har nationen inte heller någon nytta av dem.Krilleman skrev:
Och om V får bestämma (alltså att miljardärerna lämnar Swea Rike), vem ska då vara kvar och betala skatt?
Privata löntagare?
Skattefinansierande löntagare som får lön från skatten?
Bidragstagarna? (som absolut inte gjort något för Swea Rikes stadskassa)
Pensionärerna? (som redan betalar skatt igen på pensionen)
Att samla all egendom och alla pengar på ett fåtal händer leder inte till tillväxt. Tvärtom självdör allt mer ekonomisk verksamhet när bara miljardärerna har resurser.
Kan själv!
· Trelleborg
· 20 231 inlägg
Du menar således att dessa inte skattats på väg till rikedom?H heimlaga skrev:
Utveckla gärna!
Ta exemplet ägarna för Spotify... Rik över enkom en natt?
För man kan ju inte enkom beskatta framgångsrika för dom gjort något löpande bra över tid. (Mängder med skattekronor har således betalats över tid).
Eller är det V:s tes?
Miljardärer ska ALLTID beskattas oavsett?
Redigerat: